איראן

ידידו הקרוב של אחמדינג'אד נאסר בשל 'עבירות בטחוניות'

אספנדיאר רחים משאי, פוליטיקאי שכיהן כראש המטה של הנשיא האיראני לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, ירצה עונש מאסר • ביטא בעבר דעות פרו-ישראליות, והכעיס (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מחמוד אחמדינג'אד ( (צילום: מאיר דהן, אתר COL)

אספנדיאר רחים משאי, פוליטיקאי איראני שנוי במחלוקת שכיהן כראש המטה של הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, ירצה עונש מאסר על עבירות שונות.

על פי דיווח ב'וושינגטון פוסט', משאי ישב בכלא האיראני שש וחצי שנים: חמש על תכנון פשעים נגד בטחון המדינה, שנה על תעמולה נגד הרפובליקה האיראנית וחצי שנה על העלבת עובדי ציבור.

משאי אינו העצור היחיד מבין שותפיו של אחמדינג'אד. מסתבר כי הממשלה הנוכחית מתמקדת באותם בכירים לשעבר, ומאשימה אותם בפשעים שונים. אחמדינג'אד עצמו התלונן על חוסר הגינות במעצרים אלו.

מינויו של משאי לסגנו של הנשיא, הוביל לחילוקי דעות בקרב המחנה השמרני באיראן, בשל שורת ביטויים פרו-ישראליים ופרו-אמריקניים שהשמיע בעבר. לדבריו של משאי, "איראן ידידת העם בארצות הברית ובישראל". עוד צוטט כאומר, "העם האמריקני הוא אחד הנעלים בעולם".

משאי שימש כאמור כסגן נשיא איראן, ובנוסף מילא מבחר תפקידים נוספים ברפובליקה. ב-2009 הורה המנהיג עלי חמינאי על פיטוריו של משאי מן הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר