היכנסו לאווירה

ה'כל נדרי' שלכם: התפילה שמרטיטה לבבות

כל נדרי היא "בסך הכל" התרת נדרים פשוטה, בשפה עממית, אך המעמד בתחילת צום יום הכיפורים, על שלל הסבריו, הפך לאחד הרגעים המרגשים. צפו בביצועים השונים לקטע (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

1. הביצוע הבא הוא לא חלק משום אלבום, אלא ביצוע "ספונטני" למדי של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד, בערב התרמה של חב"ד לפני עשרות שנים. הביצוע המלווה בפסנתר בלבד נותן לורדיגר את היכולת להרגיש "בית כנסת".

2. ענק החזנות יצחק מאיר הלפגוט חבר לפני כמה שנים לכנר הבינלאומי היהודי יצחק פרלמן ויצר יחד איתו אלבום משותף בו ביצעו השניים את "כל נדרי" יחד בביצוע בו הכינור המרגש חובר לקולו הייחודי של הלפגוט.

3. נמשיך בביצוע חזני מפואר לתפילה המרגשת והפעם של החזן נתנאל הרשטיק מתוך קונצרט מיוחד שנערך בבית הכנסת העתיק של הקהילה הפורטגזית באמסטרדם בן ה-400 שנה. שימו לב לקהל העטוף במעילים בשל האיסור לחמם את בית הכנסת בחשמל לצורך שימורו.

4. נמשיך בהרשטיק נוסף, אברהם הרשטיק המלווה בקלידיו של שרוליק הרשטיק ומבצע אף הוא את הקטע שפותח את תפילות יום הכיפורים.

5. נחתום בהרשטיק נוסף, החזן נפתלי הרשטיק בביצוע מרהיב במיוחד כשהוא מלווה במקהלת בית הכנסת הגדול בניצוחו של המנצח המיתולוגי אלי יפה מתוך מופע מיוחד שנערך בגרמניה בשנת 1998. ההקלטה מתוך האוסף של אלי יפה.

6. החזן חיים גרינשטיין, נצר למשפחת חזנים, גדל כילד פלא והיום מופיע בכל רחבי העולם היהודי. בימים הנוראים הוא עובר לפני התיבה בבית הכנסת בהוד השרון.

7. פינת ההיסטוריה: אחד מגדולי החזנים אי פעם ומהראשונים שהוקלטו היה החזן יוסל'ה רוזנבלט שנפטר בגיל 51 לפני 85 שנה. תפילת כל הנדרי שהקליט מרגשת גם לנוכח העובדה עד כמה היא לא השתנתה מאז שהוקלטה לפני כמאה שנה.

8. ביצוע חזני וותיק נוסף הוא ביצועו של החזן הנודע שמעון קוגל ז"ל, בהקלטה נדירה משנת 1970, בה הוא מבצע את התרת הנדרים המרגשת

9. לסיום בחרתי להביא דווקא ביצוע "לא מקצועי" אך מרגש לא פחות מתוך ישיבת אור אלחנן, יחד עם ראש הישיבה זצ"ל ר' משה חדש לפני כמה שנים

לסיום, נשמח אם תספרו בתגובות איזה ביצוע הכי ריגש אתכם והכניס אתכם לאווירת היום הקדוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר