בגלל ה'עריקה'?

"התנכלות": רכבו של מזכיר מועצת גדולי התורה הושחת

ברקע הכעס כלפי יעקב ולצר בחסידות ויז'ניץ, ממנה ערק טרם מינויו לתפקיד מזכיר מועצת גדולי התורה, הוא סובל כך מתברר משורת התנכלויות, שהגיעה אמש עד להשחתת רכבו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מזכיר מועצת גדולי התורה החדש של 'אגודת ישראל', הרב יעקב ולצר, קם הבוקר (שני) וגילה כי גלגלי רכבו פונצ'רו וחלונותיו נופצו. מקורביו מעריכים כי ההתנכלות אירעה על רקע מינוי לתפקיד בכיר זה.

את ההשחתה המכוונת ביצעו אלמונים במהלך ליל אמש. ל"כיכר השבת" נודע, כי לפי שעה ולצר נמנע מלהגיש תלונה מסודרת במשטרה לשם פתיחת חקירת המעשה.

מקורביו של מזכיר ה'מועצת' אומרים ל"כיכר השבת", כי אין להם שמץ של מושג מי עשה זאת. "זו לא הפעם הראשונה במהלך החודש האחרון, מאז דובר על מינויו לתפקיד, שהוא עובר התנכלויות אלה ואחרות", הם מוסיפים.

כזכור, לפני מספר שבועות דווח כי ולצר יירש את תפקיד מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, במקומו של המזכיר הקודם הרב מרדכי שטרן. ב"כיכר השבת" אף נחשף, כי המהלך מומש בעקבות איום בהחרמת ישיבות ה'מועצת', מצד חברים בה, אם הרב שטרן שנתפס בעיניהם כקיצוני לא יודח מתפקידו.

יעקב ולצר (צילום: יהושע פרוכטר)

בימים האחרונים מינויו של ולצר נכנס לתוקף, והוא אף כבר הסתובב בין בתי האדמו"רים החברים ב'מועצת', כדי להחתימם לעצרת תפילה שתיערך בשבת הקרובה נגד חילולי השבת בעיר בני ברק.

יצוין, כי מינויו של ולצר עבר את אישורם של אדמו"רי ה'מועצת', אך בחסידות ויז'ניץ מינויו לא עבר באופן חלק, זאת משום שהמהלך לווה ב'עריקתו' לחצרו של האדמו"ר מויז'ניץ, הגדול מבין האחים האדמו"רים.

בתוך כך, גורמים שונים אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי בין מובילי ההתנגדות לחילופי המזכירים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ישנו רב מוכר, החבר בוועדת הרבנים לענייני חינוך.

לדבריהם, המזכיר היוצא הרב מרדכי שטרן, שימש עד היום כאיש הקשר בין ועדת הרבנים למועצת החסידית בכל נושאי הלימודים והאקדמיה, ומי שהוביל מאחורי הקלעים את העמדות הקיצוניות בנושאים הללו הוא דווקא הרב הליטאי, שכעת עדיין פועל כדי לנסות לשמר את מעמדו של הרב שטרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר