ראיון חג

אלקין: "מקווה שגדולי ישראל יתחשבו בפניה של נתניהו"

השר זאב אלקין, המועמד לראשות עיריית ירושלים, מדבר על הכל • התמיכה של נתניהו, הסקרים, הסיכוי בסיבוב שני, המועמדים משה ליאון ויוסי דייטש והמגעים עם 'הפלג הירושלמי' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(תמונה: הדס פרוש, פלאש 90)

כחודש לפני הבחירות ורגע לפני הגשת הרשימות, מתייצב השר זאב אלקין, המועמד לראשות העיר ירושלים, לראיון חג ב'כיכר השבת' בו עונה על הכל. תמיכת נתניהו במועמדותו, היריב - משה ליאון, פילוג חרדי ושאלת השאלות: תמיכת "הפלג" בו לראשות העיר.

בפתח הדברים יצוין כי הריאיון נערך קודם תמיכת "הבית היהודי" במועמדותו של השר אלקין ותמיכת ש"ס ודגל התורה במועמדותו של משה ליאון.

מכנים אותך בכירים בסניף הליכוד הירושלמי, 'איש שמאל' האיש שיחלק את ירושלים. מה זה עושה לך כאיש ליכוד האמירות הלל?

"זה משעשע. הרבה דברים אפשר להגיד עליי קשה להגיד עליי איש שמאל. אני נחשב בחלק הימני של הליכוד שנים רבות, כולל בנושא של חלוקת ירושלים, אני חוקקתי את כל החוקים כדי להגן על אחדותה של ירושלים".

היית בטוח שתצליח לאגד קהלים חרדים אבל זה לא קורה

"אני מציע לחכות לקלפי בכל סקר יש קהל חרדי שתומך בי. כל יום שעובר אתה רואה רבנים חושבים בעולם החרדי שמכריזים על תמיכה בי. מה שמאפיין את המועמדות שלי זה היכולת לחבר ציבורים שונים. בהרמת כוסית שלי יכולת לראות חרדים חילונים ומסורתיים. אין עוד מועמד אחד עם כזה גיוון".

היה קשה להוציא תמיכה מראש הממשלה נתניהו במועמדותך

"נתניהו הוציא סרטון תמיכה במועמדותי. לא זוכר שהיה משהו דומה בעבר. בדרך כלל הוא לא עושה סרטוני תמיכה בבחירות מקומיות. הוא הרים טלפונים לראשי המפלגות החרדיות. מה שמלמד שירושלים חשובה לו.

"בסיבוב שני אני מנצח כל מועמד בפער גדול בגלל היכולת לחבר קהלים שונים. אני מר רוח גבית חזקה בעיר מיום ליום מתחזקת".

במידה ואגודת ישראל לא הולכת עם יוסי דייטש היא תתמוך בך?

"מעדיף לתת לגדולי ישראל ולנציגים לדבר. יודע מה אני קיבלתי מציע לחכות ולראות את המפה הסופית".

האם הסגירה שלך עם "הפלג" מרחיקה את 'דגל התורה'?

"לא יודע על מה אתה מדבר. הפלג מקדם מועמד משלו. הם לא אומרים תצביעו זאב אלקין. בבחירות הקודמות הם הלכו עם המועמד שלהם עד הסוף ולא הצביעו לניר ברקת ב-2013. אני לא בטוח שדגל לא רואים אותי כאופציה, יש ציר עם דגל התורה.

"אני מכבד את גדולי ישראל, מקווה שהם יתחשבו בפניה של נתניהו השותפות בין הליכוד לחרדים חשובה. נתניהו פנה לשלושת ראשי המפלגות וביקש מפורשות לתמוך בי. הוא שאל איך הוא יכול לעזור ואמר כי רוצה להתגייס כי ירושלים חשובה לו.

"ניהלתי מו"מ קואליציוני מאוד מורכב הרכבתי כמה ממשלות במדינה הייתי הרבה שנים חבר בכיר במו"מ קואליציוני יש כמה מהלכים פוליטיים רשומים על שמי. בשביל שמו"מ יצליח צריך לנהל אותו בדלתיים סגורות.

יש יריבות אישית בינך למשה ליאון?

"הוא מרגיש תסכול כי מהרגע שנכנסתי למערכה הוא ירד מאוד נמוך בסקרים, נתוני הסקרים מראים שהתמיכה בו בציבור הלא חרדי היא קטנה. בלי תמיכה של כל הציבור החרדי אין היתכנות למועמדות שלו".

אמרת שלא תישאר במועצת העיר במידה ולא תיבחר, אמירה שהסבה לך נזק גדול

"כל בר דעת מבין שמכיסא של שר אפשר להשפיע ולא של מועצת העיר. המועמדים יודעים מה כוח של שר. לא תמצא שר במצב פוליטי טוב שקופץ לזירה המקומית, נתניהו רצה לשכנע אותי להישאר עם תפקיד שר, אך עזבתי את הזירה הארצית כדי להשפיע בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר