בעקבות תקיפת גפני

רב בית כנסת של 'הפלג' בב"ב עוכב לחקירה

המשטרה עיכבה הלילה לחקירה את אחד מראשי מפגיני הפלג הירושלמי אמש ליד ביתו של חבר הכנסת משה גפני, שזגוגית רכבו נופצה. גינויים כנגד התקיפה מקיר לקיר (חדשות חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ישראל כהן)

רב בית הכנסת 'אלפי מנשה' בבני ברק הרב דוד סופר, עוכב הלילה (שלישי) לחקירה. הרב סופר נשא דברים הלילה בהפגנה מול ביתו של ח"כ משה גפני, במהלך ההפגנה הותקף גפני וזגוגית רכבו נופצה על ידי המפגינים הקיצונים.

הרב דוד סופר עוכב בשעה 01:50 בביתו ושוחרר בשעה 7:00 בבוקר בתנאי הרחקה מביתו של חבר הכנסת גפני ל-15 יום.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה את תקיפתם של נבחרי ציבור ותמשיך לעשות הכל כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע פגיעה כל שהיא בנבחרי הציבור".

לכיכר השבת נודע כי עוד לפני התקיפה הפיזית הותקפו העיתונאים ישראל כהן ונחמיה שטרסלר באופן מילולי על ידי המפגינים. ישראל כהן אומר ל'כיכר השבת': "היה באוויר רוח רעילה. שמנו לב עוד קודם שהפעם המפגינים עם אש בעיניים ונחושים יותר לפעול באלימות. כשגפני יצא ברכבו הם פשוט הסתערו על הרכב, אם מקורביו לא היו מתערבים זה היה יכול להגמר חלילה באסון גדול".

בינתיים, נמסרו גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית כנגד תקיפתו של ח"כ משה גפני.

השר לענייני ירושלים והמועמד לראשות העיר זאב אלקין מסר הבוקר, "אני מגנה בחומרה את תקיפת יו״ר דגל התורה ח״כ משה גפני בידי בריונים אמש בבני ברק. שום מחלוקת לא יכולה להצדיק אלימות מכל סוג. חופש הפעולה והביטוי של נבחרי הציבור צריך להישמר. על רשויות החוק לטפל למניעת התנהגות אלימה ומסוכנת".

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין כתב בדף הטוויטר שלו, ״שוחחתי הבוקר עם חבר הכנסת גפני ודרשתי בשלומו. אני מזכיר לפורעים שניפצו את חלונות רכבו, ובעוד כמה שעות יגידו בכוונה עצומה "אשמנו, בגדנו": על עבירות שבין אדם לחברו יום הכיפורים לא מכפר. זו לא הדרך להשיג שום מטרה, וזו לא הדרך לנהל ויכוח. גמר חתימה טובה.‬״

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן התקשר בשעה האחרונה ליו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני וביקש לחזק את ידיו נוכח התקיפה האלימה והחמורה אמש. סגן השר ליצמן הודה לו על הפעילות המשותפת למען צרכי הציבור החרדי ובירכו בגמר חתימה טובה.

ח"כ יעקב אשר מסר בתגובה לתקיפה של ח"כ גפני: "מזעזע לראות את אותם מפגינים אלימים שתקפו בערב היום הקדוש את שלוחא דרבנן ח"כ הרב משה גפני בנאצות מבישות ובברוטליות, זו תוצאה של חוסר מנהיגות המובילה לשפלות חסרת תקדים שלא הייתה מוכרת בצבור החרדי מאז ומעולם".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מסר, "כואב לשמוע שבערב יום כיפור, אדם עתיר זכויות לעולם התורה כמו ח"כ משה גפני, הותקף בצורה גסה. אין זו דרכה של תורה. מציע לכל אותם שהיו קשורים בעניין, להתנצל לפני יום הכיפורים. בטחוני שח"כ גפני, ימחל".

ח"כ ינון אזולאי על תקיפתו של משה גפני: "פחות מ-24 שעות ליום כיפור - בזמן שכל עם ישראל מתאחד לקראת היום הקדוש לבקשת מחילה, ישנם כאלו ששכחו שאין יום הכיפורים מכפר על עבירות שבין אדם לחברו ובחרו ערב יום הדין לעשות חילול ה' ולפגוע בצורה מביישת ומזעזעת בשלוחא דרבנן הרב משה גפני. צריך למצות את הדין עם אותה קבוצה קיצונית ואלימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר