בצל המתיחות

מפקד חיל האוויר נפגש עם בכירי הצבא הרוסי במוסקבה

האלוף עמיקם נורקין נשלח לביקור דחוף במוסקבה בשל המתיחות סביב הפלת המטוס הרוסי בשמי סוריה. לדברי ישראל השיחות נעשו ברוח טובה והתקיים שיח מקצועי (מדיני)

(צילום: דובר צה"ל)

הפלת המטוס הרוסי: משלחת צה״ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין קיימה עד לשעה זו (חמישי) מספר מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה וכן בכירים בחיל האוויר הרוסי בנוגע למתיחות.

בפגישות, שהתקיימו בהמשך לסיכום בין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הציגו הקצינים הישראלים לרוסים את תמונת המצב של האירוע בו הופל מטוס רוסי בידי נ״מ סורי וכן את המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה״ל בנושא.

כזכור, טענה ישראל כי המטוס הרוסי הופל מאש סורית כשכל מטוסי ישראל כבר היו בשטח ישראל, בניגוד לעמדה הרוסית הראשונית שטענה כי ישראל השתמשה במטוס הרוסי כמחסה מפני האש הסורית.

בנוסף, הוצגו על ידי אנשי המשלחת הישראלית, הניסיונות האיראניים להתבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה מה שמצריך בעצם את פעילות ישראל באוויר הסורי.

לדברי ישראל, המפגשים התקיימו ברוח טובה והתקיים שיח מקצועי, פתוח ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך.

מוקדם יותר התייחס נתניהו למתיחות עם מוסקבה ואמר, "באשר ליחסינו עם רוסיה, שוחחתי עם הנשיא פוטין ערב יום כיפור, ממש לפני כניסת החג, והבעתי בשמי ובשם אזרחי ישראל צער על מותם של 15 אנשי צוות אוויר רוסים שמטוסם הופל על-ידי אש סורית. אמרתי לו ששורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו חיזבאללה".

"אמרתי לו שעומדת לנו הזכות להגנה עצמית, ועם זאת יש חשיבות גדולה מאוד לשמר את התיאום הביטחוני בין ישראל לבין רוסיה ולכן החלטתי לשלוח את מפקד חיה"א האלוף עמיקם נורקין למוסקבה במטרה כפולה: להמשיך להגן על אזרחינו, ומנגד - לשמר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות", אמר ראש הממשלה.

המשלחת הישראלית ממשיכה במפגשים ותשוב ארצה לפנות בוקר, כמתוכנן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר