לקראת הפגנת הענק

בית משפט נתן צו מניעה לעבודות בשבת, אך הן תמשכנה

למרות שבית המשפט נתן צו מניעה חלקי לעבודות הרכבת הקלה בשבת בציר ז'בוטינסקי בנת"ע מתכוונים להמשיך בעבודות שלטענתם גובלות בפיקוח נפש מחשש לקריסת הקרקע (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחד משלטי ההפגנה (צילום: באדיבות המצלם)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אמש (חמישי) צו מניעה חלקי נגד עבודות הרכבת הקלה בבני ברק בשבת. על פי הצו, יתאפשר לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לבצע רק עבודות הכרחיות מתחת לפני הקרקע "שאי ביצוען עלול להסב אבידות בנפש". את הבקשה לצו מניעה הגישה עיריית בני ברק בטענה שבהסכם שחתמה בשנת 2012 עם המדינה היא התחייבה שלא לבצע עבודות בתחומי בני ברק בשבתות ובמועדי ישראל.

בהחלטתה קבעה השופטת אירית קלמן-ברום כי "מעיון בבקשה ובנספחיה עולה כי המשיבה, מדינת ישראל, התחייבה בהסכם עם המבקשת מיום ה-3 במאי 2012 לא לבצע עבודות הקמת הרכבת הקלה במקרקעין שבבעלות המבקשת (עיריית בני ברק, א"ב) שנמצאים בתחום שיפוטה בשבתות ובחגי ישראל".

השופטת ציינה מכתב של עורכת הדין שרית דנה שמייצגת את נת"ע, מיום 27.9.17, שבו נטען כי לטעמן ההתחייבות לא לעבוד בשבתות ובחגים "הינה רק לגבי עבודות מעל פני הקרקע וכי העבודות היחידות שמבוצעות הינן עבודות הכרחיות מטעמי בטיחות למניעת פגיעה בנפש וברכוש". השופטת נעתרה לבקשה בצורה חלקית ונתנה צו שמורה למשיבות "לא לבצע את עבודות הקמת הרכבת הקלה בימי שבת ובמועדי ישראל, למעט עבודות הכרחיות מתחת לפני הקרקע שאי ביצוען עלול להסב עבודות בנפש".

על פי הדיווח ב-ynet, למרות ההחלטה הודיעו גורמים בנת"ע כי מבחינת החברה ביצוע עבודות המינהור נחשבות ל"פיקוח נפש", מאחר שישנו חשש שאי תפעול האתר והפעלת המכונות במהלך השבת עלול להוביל לקריסת קרקע.

מנת"ע נמסר בתגובה, כי "נת"ע מקימה את הקו האדום לשירותם של מאות אלפי תושבים, ובהם תושבי בני ברק. כל העבודות מתבצעות על פי החוק ומתוך אחריות לבטיחות הציבור. עצירת מכונת כרייה בקרקע רכה ומתחת לציר תנועה מרכזי עלולה לגרום לקריסת הקרקע ולסכן חיים ורכוש. יצוין כי עבודת המינהור מתבצעת מתחת לפני השטח על ידי צוותים סיניים. נת"ע מאחלת שנה טובה לכל בית ישראל".

בליל שבת צפויים רבבות מתושבי בני ברק לצאת ולקבל את השבת בתפילה המונית ברחובות במחאה על עבודות הרכבת הקלה שבונה נת"ע בתחנת "אם המושבות" בגבול בני ברק-פתח תקווה בסמוך לכביש גהה. המחאה, שמובלת על ידי עיריית בני ברק, קיבלה בשבוע האחרון את תמיכתם של גדולי התורה בעיר מהזרמים השונים

על פי התכנית יצאו כל בתי הכנסת בעיר אל הרחוב בין השעות 6 בערב ועד 9, שם יתפללו את קבלת השבת ותפילת ערבית

האירוע, שתואם עם המשטרה, הוביל להיערכות משטרתית מיוחדת ולהקפצת מאות שוטרים שיאבטחו את האירוע. שוטרים, בהם בלשים, פרשים, ויס"מ, יתפרסו בצירים ובנקודות לאורך אזורי התפילות כשהמארגנים מצהירים כי הודיעו למשטרה כי אין כל צורך בחילול השבת למען התפילה וכי לא צפויות הפרות סדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר