אנטשימיות במיטבה

פולין: קברו של האדמו"ר מאוסטרובצה חולל

אלמונים חיללו את קברו של האדמו"ר רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצה השחיתו את המצבה ושברו את קירות הציון שהוקם במקום על ידי צאצאיו וניצולי השואה מהעיר (בעולם)

ציון קברו של רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצה (צילום: מאיר בולקה)

שוב גילויי אנטישמיות בפולין: אלמונים חיללו השבוע את קברו של האדמו"ר רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצה, שנמצא בעיר אוסטרובייץ בדרום-מרכז פולין. ציון הקבר הוקם לאחרונה על ידי צאצאיו של האדמו"ר ויוצאי העיר ששרדו את השואה, בסיוע ארגון דור לדור (J-nerations) הפועל בפולין ובאירופה לשימור שרידי הקהילות היהודיות ולשימור בתי הקברות וקברי הצדיקים במדינה.

זהו מקרה שני של אנטישמיות בפולין תוך זמן קצר, אחרי שבמהלך יום הכיפורים השבוע הושחת בית כנסת בגדנסק ואבן הושלכה לתוך עזרת הנשים במהלך התפילה.

מאיר בולקה מייסד ארגון ג'נריישן, אשר ביקר השבוע בפולין סיפר כי הציון נמצא בתוך בית קברות יהודי שהפך לפארק שבו התושבים נוהגים לטייל עם כלביהם מדי בוקר וערב, ולא אחת הכלבים עושים את צרכיהם על קברי היהודים.

בולקה הקרוי על שמו של האדמו"ר וציונו קרוב לליבו מאד סיפר כי קברו של הצדיק שנפטר לפני 90 שנה ניזוק מוונדליזם של שיכורים. אלה ניפצו את חלונות המבנה ודפקו בפטיש על הקירות. כמו כן נופצו במקום בקבוקי זכוכית. בולקה הזמין משטרה והשוטרים שהגיעו טענו שהם מסיירים במקום בקביעות.

בית הקברות בעיר אוסטרובייץ נמצא במרכזו של דיון משפטי בתביעה שהגיש בולקה נגד המדינה, בדרישה שפולין תיקח אחריות לביזוי בית הקברות ולפגיעה ברגשות היהודים, ולא תאפשר עוד מעשי וונדליזם.

"אנו עדים לעובדה כי שנאת היהודים הולכת וגוברת מידי יום ביומו. כך לא ניתן לשמר מסורת בת 1,000 שנים של יהדות פולין. מצד אחד השלטונות מעלימים עין ממעשי וונדליזם נגד יהודים ומצד שני משכתבים סיפורים של גיבורי שואה שסורבו על ידי יד ושם בגלל סתירות רבות בעדויות", אמר בולקה כשהוא מתייחס לכך שממשלת פולין הכריזה על "חסידי אומות העולם" בניגוד לעמדת יד ושם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר