המחאה נגד גפני

'הפלג' מוחים על המעצר, אך מתנערים מההפגנה

מעצרו של הרב דוד סופר לאחר ההפגנה האלימה נגד יו"ר 'דגל' ח"כ משה גפני, מובילה למחאה מצגד אנשי 'הפלג', אך זאת תוך התנערות מעצם ההפגנה מול ביתו של גפני (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האלימות נגד ח"כ גפני (צילום: באדיבות ישראל כהן)

ב'פלג הירושלמי' יוצאים במחאה נגד מעצרו של הרב דוד סופר, שנחשף ב"כיכר השבת", שנעצר לאחר ההפגנה מול ביתו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שהסתיימה באלימות קשה כלפי גפני ובפגיעה ברכבו, אך לא מציינים היכן התקיימה ההפגנה.

"שפל חדש ברדיפת הדת ע"י השלטונות בארה"ק, זעזוע כבד בעולם היהודי בעקבות מעצרו הנפשע של רב בישראל", לשון הכותרת ב'הפלס', הבוקר.

כזכור, בערב יום כיפור נחשף ב"כיכר השבת" כי הרב דוד סופר נעצר באישון לילה בביתו בבני ברק בחשד שהשתתף בהפגנה האלימה מול ביתו של יו"ר 'דגל' ח"כ משה גפני.

הבוקר, בביטאון 'הפלג הירושלמי', 'הפלס', יוצאים נגד המעצר אך מציינים כי היתה זו הפגנה על גזירת הגיוס מבלי לציין היכן התקיימה ההפגנה. מתברר כי בפלג עד כה לא קראו באופן רשמי להפגין מול בתי חברי הכנסת ולכן לא מעניקים גיבוי להפגנה עצמה.

לפי 'הפלס', "המשטרה עיכבה את הגר"ד סופר שליט"א במשך כל הלילה תוך כדי שהיא מהלכת אימים עליו בהפחדות שונות ומשונות כדי לנסות והשיג מידע אודות המחאות שמביע הציבור החרדי נגד השלטון וסייעניו בעקבות גזירת הגיוס. רב בית המדרש דקהילת בני הישיבות אלפי מנשה ב"ב הציג בפני החוקרים את עמדת היהדות הנאמנה, הנחושה לעמוד בכל עוז על משמר התורה בארה"ק ועומדת על נפשה בתוקף ובגבורה נגד גזירת הגיוס בתוך שאר הניסיונות לחלן את הציבור החרדי ולבוללו בציבור הכללי ח"ו".

מהידיעה בעיתון עולה כי מאחר ובפלג הירושלמי לא קראו עד כה באופן רשמי להפגין מול בתי חברי הכנסת נראה כי ישנה אף התנערות מההפגנות במתכונת הזו.

בנוסף מתפרסמת מודעה מטעם קהילת אלפי מנשה בבני ברק תחת הכותרת "הזדעזעי ארץ" ובה מחאה על מעצרו.

בערב החג פרסם סגן ר"ע ירושלים חיים אפשטיין ממפלגת 'בני תורה' גינוי נגד האלימות אך שילב בהודעתו ביקורת נגד דגל התורה: "אנו שחווים זה תקופה ארוכה רדיפות תקיפות והתעללויות בילדים החרמות והדחות מחזקות ותפקידים תורנים ועידוד משטרת אלשיך להתעלל ביהודים המוסרים גופם ונפשם על קידוש שמו יתברך כואבים כשרואים פגיעה ביהודי בערב יום הכיפורים ובטוחים שציבור בני תורה לא מחקים את ממציאי השיטה ולא נוקטים באלימות כלפי שום יהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר