בני ברק

אלפים התפללו בכביש 4, נכשל ניסיון לפרוץ לשטח עבודות

אלפים השתתפו בליל שבת בתפילות המחאה בסמוך לכביש 4, כמחאה על העובדות בשבת בעיר בני ברק במסגרת הקמת תשתית הרכבת • המשטרה מנעה מהמפגינים לפרוץ לשטח העבודות (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
העצרת, דקות לפני כניסת השבת (רועי אלימה / Flash90)

אלפים מתושבי בני ברק, חסידים לצד ספרדים, השתתפו בליל שבת קודש בעצרת התפילה על פני כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי, זאת במחאה על חילולי השבת בעבודות הרכבת הקלה בסמוך לבני ברק. שעות ספורות לפני כניסת השבת אישר בית המשפט את המשך קיום העבודות בשבת קודש.

במהלך התפילות המחאה, המשרה חסמה לתנועה את כביש 4. מאות שוטרים ומתנדבים שמרו על הסדר במקום.

ניסיון של מספר מפגינים לפרוץ למתחם העבודות נכשל, לאחר שהמשטרה הפעילה כוחה לפזרם.

כמו כן, שתי נשים שעברו בסמוך למקום טענו כי הותקפו על ידי המפגינים: "רגמו לנו את הרכב באבנים, אין לי דרך להשתחרר הלינץ' שעברנו", סיפרה אחת מהן לערוץ 10.

ראש סניף בני ברק באיחוד הצלה, אפי פלדמן, סיפר בצאת השבת: "עם קבלת ההחלטה ליציאה לעצרת התפילה ולאור דרישת הרבנים שכלל העבודות סביב העצרת יהיו על ידי אינם יהודים, קיבלנו פנייה מראש העיר לאבטח רפואית את האירוע. זאת מכיוון שאנו מפעילים מידי שבת אמבולנס בבני ברק על ידי נהג שאינו יהודי.

"פניתי לראש צוות מזרח ירושלים באיחוד הצלה, רומן פירס, והוא נענה בשמחה לסייע. את העצרת אבטחו שישה נהגי אמבולנס שאינם יהודים יחד עם רופא וחובשים ממזרח ירושלים שנפרסו לאורך ציר העצרת והגישו עזרה רפואית לשישה נפגעים במצב ששניים מהם פונו להמשך טיפול בביה"ח ובמרפאת טרם. כמו כן, החובשים סייעו באיתורם והשבתם של 30 ילדים שאבדו בקהל. במוצאי שבת קיבלנו תשבחות מרבני העיר על ניהול אבטחת האירוע תוך דקדוק על כל כללי ההלכה".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", עצרת המחאה יצאה לדרכה לאחר שהניסיונות להגיע להבנות מול החברה כי יתאפשר חילול שבת רק מה שבגדר פיקוח נפש ולא לגבי כלל העבודות.

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט פעל בהוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לקיום עצרת המחאה ההמונית, שיצאה לדרכה לאחר תפילת מנחה בכניסת השבת בבתי הכנסת.

עם סיום התפילה צעדו המונים בכל רחובות העיר לעבר כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי, שנחסמו לתנועה על ידי המשטרה, כדי לאפשר את קיום עצרת התפילה.

ההמונים התקבצו לאור הצירים, קהילה קהילה עם מנהגיה ונוסח התפילה שלה, כאשר לאחר סיום תפילת ערבית שבו ההמונים לבתיהם.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו, לראחר התייעצויות שקיים הגר"ש רוזנברג, בבתי הכנסת הליטאיים בבני ברק לא יצאו לעצרת המחאה אלא רבני הקהילות נשאו דברי חיזוק בפנ המתפללים בבתי הכנסת.

מרן הגר"ח קנייבסקי הורה לכל השואלים כי "במקום שיש לדאבון הלב חילול שבת רח"ל, מוטלת חובה גמורה על כל אחד ואחד להתחזק ביותר בשמירת השבת לפרטיה ודקדוקיה".

המחאה, שהובלה על ידי עיריית בני ברק והעומד בראשה חנוך זייברט, קיבלה במהלך השבוע האחרון חיזוק מצד רבנים ואדמו"רים בזרם החסידי והספרדי, אך כאמור לא מצד גדולי התורה של דגל התורה, שלא הביעו את תמיכתם בקיום מחאה.

במהלך סוף השבוע עיטרו שלטים את רחובות בני ברק שבהם נקראו התושבים לצאת לתפילת המחאה נגד "רמיסת כבוד השבת בראש חוצות בתחומי עיר התורה והחסידות".

האירוע, שתואם עם המשטרה, הוביל להיערכות משטרתית מיוחדת ולהקפצת מאות שוטרים שאבטחו את האירוע. שוטרים, בהם בלשים, פרשים, ויס"מ, שהתפרסו בצירים ובנקודות לאורך אזורי התפילות. המארגנים מצדם הדגישו כי הם הודיעו למשטרה כי אין צורך באבטחה וכי מדובר בעצרת תפילה בלבד.

ביום שישי התייצב רב העיר בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, באופן חריג בבית המשפט השלום בתל אביב לדיון בנושא חילול השבת בעיר.

היה זה לאחר שבית המשפט קיבל ביום חמישי את טענות העירייה ונתן צו מניעה חלקי לעבודות בשבת בתחומי בני ברק, אך חברת נת"ע הגישה ביום שישי עתירה לביהמ"ש בבקשה לבטל את הצו, בטענה לסכנה בנפש. בעקבות הדיון החוזר, התייצב הגרמי"ל לנדא בביהמ"ש.

שעות ספורות לפני שבת קודש, ביטלה השופטת לימור ביבי את צו המניעה והורתה לאפשר את המשך העבודות בשבת קודש של הרכבת הקלה, זאת לאחר דיון שנערך בהשתתפות רבה של בני ברק הגרמי"ל לנדא, ראש העיר חנוך זייברט, מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג ומנכ"ל נת"ע יהודה בר און.

ההחלטה התקבלה לאחר שביום חמישי הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו מניעה זמני נגד עבודות הרכבת הקלה. החברות המבצעות, נת"ע ודניה סיבוס, הגישו עתירה נגד ההחלטה ועתירתן התקבלה, שעות ספורות לפני מחאת האלפים על פני כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי. השופטת קיבלה את עמדת החברות כי עצירת פעולות המינהור עלולות לסכן חיי אדם, ומשכך הותרה גם הפעילות מעל הקרקע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר