דרמה חרדית

גורם ב'אגודת ישראל': שוקלים לרוץ עם 'הפלג' בירושלים

בשל הפיצול המסתמן מ'דגל התורה', גורם בכיר ב'אגודת ישראל' התבטא כי במפלגה שוקלים ברצינות להתמודד ברשימה אחת עם 'הפלג הירושלמי' • בינתיים, יוסי דייטש ממשיך להיערך לבחירות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יוסי דייטש, הערב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ב'אגודת ישראל' בירושלים שוקלים לרוץ ברשימה אחת עם מפלגת 'בני תורה' של 'הפלג הירושלמי' למועצת העיר ירושלים, וזאת לאור הפיצול המסתמן מ'דגל התורה', כך נודע ל"כיכר השבת".

בתוך כך ב'אגדות ישראל' לא ממהרים להתרגש מהתדרוך על תמיכת ש"ס ו'דגל' במשה ליאון, שם מעריכים כי המהלך נעשה בכדי לבדוק את כוחו של ליאון לאחר תמיכת החרדים ובמידה והוא לא יצליח להשיג את התמיכה הציבורית, הרי שיתכן והמפלגות החרדיות יתמכו בדייטש.

כמו כן, דייטש ממשיך להיערך לבחירות ובסוף השבוע נפגש עם בכירים בישיבת 'הר המור', שם זכה לתמיכה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בישיבת ועדת השמונה שהתכנסה ביום חמישי סוכם כי לאור החלטת דגל התורה שלא לתמוך ביוסי דייטש, המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים, "אין יותר מקום לוויתורים מפליגים ברשימה כפי שהוצע על ידי אגודת ישראל, ולאור הודעת דגל התורה בעבר שהיא מבקשת להתפצל לקראת הבחירות לשתי רשימות, הומלץ בוועדת השמונה, להורות - לאור עמדת דגל התורה - להיערך להליכה נפרדת למועצת העיר ירושלים".

"התנהלות זו של דגל התורה, וכן האווירה שנוצרה על ידי אישים מטעמה בתקופה האחרונה, לא מן הנמנע שזה יוביל לפיצולים נוספים בערים נוספות ברחבי הארץ", איימו ב'ועדת השמונה'.

כעת, גורמים רשמיים ב'אגודת ישראל', מאשרים בשיחה עם "כיכר השבת", כי ההצעה לריצה משותפת של 'אגודת ישראל' עם מפלגת 'בני תורה' של 'הפלג', נמצאת על שולחנם של חברי מועצת גדולי התורה החסידית.

לדבריהם, "ההצעה נשקלת בחיוב ובמהלך החג יתקיימו פגישות לצורך משא ומתן ראשוני עם ראשי הפלג הירושלמי".

סנונית ראשונה של חיבור ניתן למצוא במאבק על השבת וההפגנה נגד חילולי השבת בבני ברק, כאשר קריאת מנהיגי וחברי המועצת של 'הפלג הירושלמי', למחות על כבוד השבת, פורסמה בעיתונים "המודיע" ו"המבשר", זאת לאחר שעד כה, בשל השותפות עם 'דגל התורה', נמנעו ביומוני אגו"י להעניק במה לרבני 'הפלג הירושלמי', הנחשבים לאופוזיציה במגזר הליטאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר