הפילוג במחאת השבת

המודיע; 60 אלף איש השתתפו; יתד: החסידים יצאו לרחוב

עיתון 'המודיע' מדווח על שישים אלף איש שיצאו למחאת השבת, ומתפתל בהסברים על המספרים שנקט. לעומתו, 'יתד' מבליט את דרשות הרבנים ומדווח על "קהילות חסידים" שיצאו לרחוב (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
המחאה (צילום: דוברות המשטרה)

מחאת השבת שנערכה בליל שבת בבני ברק, גרמה לפילוג חרדי בין החסידים והספרדים לליטאים. בעוד החסידים, בהוראת המועצת החסידית, והספרדים בהוראת רבניהם בבני ברק, יצאו לקבלת שבת בכביש גהה וברחוב ז'בוטינסקי, הליטאים נותרו בבתי הכנסת ושמעו דרשות חיזוק מהרבנים.

הפילוג סביב המחאה הוביל לוויכוחים על מספר המשתתפים במחאת השבת, כאשר המספרים נעו בין 5,000 משתתפים ל-50 אלף - לטענת מארגני המחאה בעיריית בני ברק שנשענו על... "מוקד הביטחון של העירייה".

אלא שעיתון 'המודיע', ביטאון הסיעה המרכזית, מדווח הבוקר (ראשון) על "מעמד היסטורי מפעים של קידוש שם שמים", כאשר לפי העיתון "יותר משישים אלף עמדו בתפילת ליל שבת המונית נרגשת ברחובה של עיר בבני ברק במחאה על חילול השבת בעבודות תוואי הרכבת הקלה".

העיתון מוסיף ומדווח כי "הקהל העצום נהר מכל קצות העיר להגן על שבת קודש מפני מחלליה. בכל אחת משמונת נקודות התאספות שנקבעו לאורך כביש גהה ודרך ז'בוטינסקי - התרכזו בין שמונה לעשרת אלפי איש שהתפללו במניינים-מניינים את תפילת קבלת שבת וערבית. לאחר התפילה התלכדו ההמונים ברקידה 'ישמחו במלכותך שומרי שבת'".

אז איך 'המודיע' הגיע לשישים אלף איש? העיתון טוען כי זה "על פי הערכה משטרתית", אך מסביר כך: "יש להביא בחשבון שאוכלוסי בני ברק הם כמאתיים אלף איש, כולל נשים, טף וזקנים. הוראת רבה של בני ברק שנשים לא תשתתפנה, "חותכת" למחיצת את פוטנציאל המשתתפים".

העיתון מוסיף ומסביר כי "כמובן שמתוך מאה אלף הנותרים, יש להפחית את רבבות הפעוטות והישישים המופלגים שלא יכלו להשתתף. אם כי יש לציין כי בעצרת הופיעו רבים וטובים שנישאו על גבי כסאות גלגלים, בנחישותם להקדש שם שמים ולהגן בגופם הדווי ובנשמם המרוממת, על שבת קודש".

העיתון אף מתייחס לטענות על חילול השבת שגרמה העצרת למאות שוטרים ומדווח כי "כדי למנוע חילול שבת, ביקש ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט מראשי המשטרה, שלא תהיה נוכחות משטרתית במקומות העצרת. הרב זייברט הודיע להם כי פעילותם מיותרת במקום, שכן הציבור בא להתפלל, ורק להתפלל".

"המשטרה נתנה אמון מלא במערכת", מדווח 'המודיע', "ואכן, היא לא התפזרה לאורך ציר העצרת, לא הביאה כוחות מיוחדים או שוטרי יס"מ, לא פרשים, ולא העלתה מסוק משטרתי. המשטרה אכן ראתה שהאמון היה מוצדק, ובכך נחסכו חילולי שבת וגם חיכוכים מיותרים".

לעומת הדיווח הסוחף של 'המודיע' על העצרת, 'יתד נאמן' מבליט בכותרת דווקא את דרשות הרבנים שנישאו בבתי הכנסת, זאת לאחר שציבור 'דגל התורה' לא השתתף במחאה, בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו.

העיתון מדווח בכותרת כי בהוראת גדולי ישראל, "רבני בני ברק עוררו בכאב בדרשות השבת על רמיסת קדושת שבת קודש בחוצות העיר", זאת לאחר שבימים שלפמני העצרת, 'יתד' התעלם כליל מהמחאה המתארגנת.

בכותרת המשנה מדווח העיתון כי המחאה היא דרשות הרבנים באו לנוכח חילולי השבת הנמשכים בעבודות הרכבת הקלה. העיתון מצטט את דברי הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר 'המועצת' על החובה להיזהר יותר בשמירת השבת.

"קהילות החסידים", מדווח העיתון בניסיון להמעיט את המחאה שהיתה ברחובות בני ברק, "יצאו לקבלת שבת המונית ברחובוה של עיר בכמה מוקדים כפי הוראת רבותיהם שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר