חשיפת "כיכר השבת"

מפלגת 'בני תורה': 'יש מגעים עם 'אגודה', אך חילוקי הדעות - מהותיים'

חשיפת 'כיכר השבת' על ההיתכנות לריצה משותפת של 'אגודת ישראל' עם 'הפלג' בירושלים, עוררה סערה עצומה. המתנגדים לכך - מיהרו להכחיש, אך ב'פלג' מאשרים את המגעים ומסתייגים (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
חיים אפשטיין, נציג 'הפלג' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הדרמה במערכת הפוליטית החרדית בעיצומה לקראת המועד האחרון להגשת הרשימות בבחירות המקומיות - יום חמישי הקרוב, בעיצומו של חול המועד סוכות, כאשר המערכת החרדית כבר רגילה לסגור את כל הקצוות רק ברגע שלפני אחרון.

חשיפת "כיכר השבת" אמש כי לאור המתיחות והיחסים בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' בירושלים, שוקלים בסיעה החסידית בחיוב את האפשרות לריצה משותפת למועצת העיר עם 'הפלג הירושלמי' - עוררה כצפוי סערה עצומה.

בעוד גורמים המשתייכים ל'דגל' וגורמים ב'אגודה' המתנגדים לריצה משותפת מיהרו להכחיש את המגעים, הרי שבמפלגת 'בני תורה' של 'הפלג' אישרו את דבר המגעים הראשוניים אך הסתייגו כי כעת כבר מאוחר מדי לכך.

"בשלב כה מאוחר - דקה לפני הגשת הרשימות, אנחנו לא רואים יכולת להתגבר על חילוקי דעות מהותיים", אמרו ב'בני תורה', "אבל תמיד שמחים למצוא את המשותף, במיוחד נגד חילול שבת ועוד דברים שאגודת ישראל שותפה בהם למחאתנו".

מנגד, גורם ב'אגודת ישראל' מביע בשיחה עם "כיכר השבת" את התנגדותו לריצה משותפת עם 'הפלג' ואומר כי "אגודת ישראל הרשמית לא אישרה ולא תאשר ריצה כזו". לדבריו, ככל שהוא יודע "הנושא כלל לא עלה לדיון במסדרונות אגודת ישראל", עם זאת הוא מסייג כי "יתכן שעסקנים מקומיים החלו בשיחות כאלו אך אין לכך היתכנות אמתית".

בהמשך השיחה הוא מסביר את פשר ההכחשה ואומר כי "הדיבורים על כך גורמים נזק לאגודת ישראל".

ל"כיכר השבת" נודע כי למרות ההכחשות התקיימו שיחות בין הצדדים שלא הבשילו למו"מ רציני. במוצאי יום הכיפורים, מיד לאחר ההודעה הבלתי רשמית של "דגל התורה" על תמיכה במשה ליאון לראשות העיר ירושלים, פנה בכיר ב'אגודת ישראל' בשם אחד האדמו"רים, החבר במועצת גדולי התורה, לאחד מחברי המועצת של 'הפלג' והעלה את ההצעה לריצה משותפת.

חבר המועצת של 'הפלג' הגיב כי הוא בודק את ההצעה אך היום נמסר כי ככל הנראה אין להצעה היתכנות מעשית הן בשל הזמן הקצר שנותר עד לסגירת הרשימות, והן בשל ההתנגדות של חלק ממרכיבי אגודת ישראל, במרכזן חסידויות ויז'ניץ ובעלזא, החוששות לייצר קרע של ממש עם 'דגל התורה'.

בתוך כך, במפלגת 'בני תורה' עוד לא קבעו את רשימת הנציגים למועצת העיר בני ברק ול"כיכר השבת" נודע כי אחד השמות שנמצאים על הפרק כמועמד למקום הראשון ברשימה בבני ברק במקומו של חבר המועצה ויו"ר הסיעה כיום חיים רוחמקין הוא איש העסקים מנחם כרמל ששוקל את ההצעה ברצינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר