במהלך החג

מהומות בסאטמר בבני ברק: מכות, משיכת טלית וצעקות

סכסוך שפרץ בין הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש, אחיין של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, לקהילה בבני ברק הדרדר במהלך החג לאלימות פיזית בהיכל בית המדרש 'ויואל משה' בעיר • כל הפרטים (חרדים, ארץ)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הכנסת ויואל משה בני ברק (צילום: גוגל מפות)

מהומה בחג הסוכות בבית הכנסת סאטמר בבני ברק: אברך שעלה לתורה הותקף על ידי עסקני החסידות בגלל תמיכתו בראש ישיבת סאטמר.

הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש, אחיין של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, מנהיג - באופן לא רשמי - מזה 20 שנה את קהילת סאטמר בבני ברק ואף משמש כראש ישיבה בקהילה.

גורמים בחסידות מספרים כי עד לפני כשנה התנהל הכל באופן תקין. בשלב מסויים פרץ סכסוך בין הרב מייזליש לבין חלק מהנהלת הקהילה.

במהלך אותה שנה נשא האדמו"ר דרשה בעניין, שבה משך ממייזליש את הנהגת הקהילה.

בשבת האחרונה, נערך 'באטע' (מעין טיש) גדול על ידי הרב מייזליש, בהשתתפות מאות חסידים. הנהלת הקהילה לא ראתה זאת בעין יפה, ובבוקר חג הסוכות (שני) הכריז אחד העסקנים כי תומכי הרב מייזליש לא יוכלו לקנות עליות.

האברך שהותקף, מוכר כאחד מאנשי הרב מייזליש. לאחר שרכש עלייה, ניגש לבימה בכדי לעלות לתורה. אחד מעסקני החסידות, ממתנגדי הרב מייזליש, משך את טליתו, היכה אותו ויחד עם עסקנים נוספים ניסה לזרוק אותו החוצה.

הקהל הגיב בצעקות מחאה, וחלקו אף הגיע לזירה במטרה להתערב. הדבר גרם לאנדרלמוסיה של ממש בעיצומה של קריאת התורה.

"הרב מייזליש ישב במקומו, והביט במהומה מבלי יכולת לעשות דבר", מספר אחד החסידים ל'כיכר'.

יצוין כי אמש, מוצאי החג, נשאל האברך אם יגיש תלונה במשטרה, אך הוא סירב. הבוקר, הועלה האברך לתורה שוב על ידי חסידיו של הרב מייזליש. כמו כן התפרסמה מחאה כנגד המקרה האלים.

ל'כיכר השבת' אף נודע, כי טרם המהומה, עת התפלל הגרח"צ מייזליש תפילת 'הלל' לפני התיבה, חש שלא בטוב, והעביר את העמוד לאחד החסידים. אחרי החגים צפוי לטוס הגרח"צ לארה"ב, שם יעבור טיפולים רפואיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר