"לא עיסוק במו"מ"

ניו יורק: ציפי לבני נפגשה עם אבו מאזן

במהלך הפגישהש נערכה במלון בו שוהים השניים, אמרה לבני לאבו מאזן כי "צריך לפעול למניעת התדרדרות. חשוב שתתגייס למציאת פיתרון לפני שעזה תהפוך לחמאסטן" (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לבני בפגישה עם אבו מאזן (באדיבות המצלם)

ראש האופוזיציה ציפי לבני נפגשה אמש (שלישי) בניו יורק עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן במלון בו שוהים השניים, זאת ימים ספורים לאחר פגישה דומה שערך ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

לבני הבהירה כי מטרת הפגישה היא מניעת התדרדרות ביטחונית, תקווה לעתיד ולא בעיסוק במו"מ מהעבר. לטענתה, הפתרון בעזה תקוע והוא עובר דרך חזרת הרש"פ לעזה ולא דרך מתן לגיטימציה לגוף טרוריסטי קנאי ואלים כחמאס.

במהלך הפגישה אמרה לבני לאבו מאזן כי "הסתגרות, מהלכים חד-צדדיים נגד ישראל ושבירת הכלים תהיה בבחינת בכייה לדורות. הם עלולים להוביל להתדרדרות בשטח, אבדן שליטה ולאבדן פתרון שתי מדינות הלאום. במקום חמאסטן, הרש"פ צריכה להתגייס לפתרון בעזה ובמקום לתקוף את ארה"ב - לחזור לשיח איתה. חומרת המצב מחייבת את כולנו לחפש דרכים שיביאו לרגיעה. בלי התבצרות של כעסים ועלבון".

לבני אמרה לאבו מאזן: "חזור לשיח מול ארה"ב על בסיס עקרון שתי מדינות הלאום - מדינה פלשתינית מפורזת לצד ישראל, לא בגלל העונשים והקיצוצים התקציביים אלא למרות זאת, גם אם יש לך חששות וכעסים וגם אם אינך מסכים לכל התנאים".

עוד הוסיפה לבני בפגישה כי "האופוזיציה בישראל ורוב הציבור בישראל תומכים בעיקרון שתי מדינות לאום אבל נתנגד לכל מהלך חד-צדדי בפורומים בינלאומיים נגד ישראל. מימון משפחות מחבלים והפעולות בבית הדין הפלילי בהאג (ICC) - לא מקובלות, גורמות לאבדן אמון ומחזקות את הקיצונים".

לאחר הפגישה אמרה לבני כי "מטרת הפגישה הייתה למנוע התדרדרות ביטחונית. גורמי הביטחון מתריעים שאנחנו בנקודת רתיחה בעזה וביהודה ושומרון, ומחובתי לעשות כל שביכולתי, עם ניסיוני וקשריי, על מנת לתרום לפתרון המשבר בעזה, לפעול נגד חמאס ולתת סיכוי לתכנית האמריקאית. עד עתה, הניסיונות מצד ממשלת ישראל, האמריקאים והמצרים לא צלחו לצערי".

"במקום האשמות הדדיות שמשרתות רק פוליטיקת פנים - צריך לפעול, הקיפאון משרת את הקיצונים. מנהיגים אמיצים חייבים להתייצב ולחתור לפתרונות שימנעו התפרצויות אלימות", הוסיפה. "על רקע המצב המסובך בצפון, נדרש שקט בגזרות האחרות. הפתרון בעזה תקוע והוא עובר דרך חזרת הרש"פ לעזה ולא דרך מתן לגיטימציה לגוף טרוריסטי קנאי ואלים כחמאס".

לבני הוסיפה ואמרה כי "המדיניות שלי תואמת את עמדת מערכות הביטחון: בריתות עם המתונים נגד הקיצונים. במקום לדבר עם חמאס, על ממשלת ישראל לדבר עם הרשות הפלשתינית הלגיטימית. אבו מאזן משתף פעולה ביטחונית עם ישראל והוא עדיף על קיצוני החמאס וארגוני הטרור האחרים. הבחירה במזרח התיכון היא בין אופציות גרועות ואבו מאזן הוא האופציה הפחות גרועה חרף הביקורת שיש לי עליו. מתכוונת להמשיך ולתרום את חלקי לעידוד מסלול שיתרום לרגיעה באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר