המו"מ, המשלחת והדרישות

הבחירות בי-ם: שעות של הכרעה - אחדות או ריצה נפרדת

ב'אגודת ישראל' פועלים במרץ כדי לנסות לשכנע את רבני 'דגל התורה' לתמוך במועמדות יוסי דייטש. במקביל, נמשך המו"מ שיכריע האם המפלגות ירוצו בנפרד • בפנים: כל הפרטים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יוסי דייטש (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

שעות של הכרעה: החל מהשעה 15:00 צפויים המפלגות בירושלים להגיש את רשימתן לוועדת הבחירות. אלא שמתחת לפני השטח מתרחשת דרמה וניסיון אחרון להביא לתמיכת 'דגל התורה' במועמד החרדי יוסי דייטש.

משלחת רבנים מחסידויות שונות מבקרת החל מהבוקר (חמישי) אצל גדולי ישראל וראשי הישיבות המזוהים עם 'דגל התורה', בניסיון לשכנעם להורות על תמיכה במועמד החרדי יוסי דייטש.

בין היתר ביקרה המשלחת אצל ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין וראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי משה הלל הירש.

בין חברי המשלחת, ניתן למנות את הרב משה חיים דנדרוביץ - מצד חסידות גור, הרב ישראל הלפרט מצד חסידות ויז'ניץ, הרב הרשל רבינוביץ מצד בויאן והרב משה ברזובסקי מצד סלונים.

מלבד הניסיון של הרגע האחרון להביא לתמיכת 'דגל התורה' ביוסי דייטש, הרי שמתח גדול שורר כעת לקראת ההחלטה - האם להתמודד בנפרד למועצת העיר או ברשימה משותפת תחת 'יהדות התורה'

במהלך הלילה התנהל מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים בביתו של איש 'דגל התורה' אברהם וובר. במשתתפים, מצד 'דגל': אברהם וובר ואליעזר ראוכברגר. מצד 'אגדות ישראל': מוישי פרוש ויוסי דייטש.

אלא שלדברי בכירים ב'דגל התורה', דרישות מוגזמות של 'אגודת ישראל' עלולות להוביל לפיצוץ המו"מ, ביניהם: סדר הרשימה, ואישור להדפיס את האות ג', סמל המפלגה של יהדות התורה, על שלטי הבחירות של משה ליאון. כאשר, באגודת ישראל דורשים כי האות ג' תופיע רק במודעות של יוסי דייטש.

ב'דגל התורה' צפויים להמתין לתשובת 'אגודת ישראל' בשעות הקרובות. בכירים ב'דגל' אומרים ל'כיכר השבת': "ידינו מושטות לשלום, אך לא נמתין עד לרגע האחרון,שואפים להגיש את הרשימות כבר ב-4 אחר הצהריים".

יצוין, כי מזכיר מועצת גדולי התורה הרב יעקב ולצר נשלח בשעות האחרונות לבתי האדמו"רים על מנת לנסות להביא לשלום בין הפלגים. בין היתר נכנס להתייעצות במעונו של האדמו"ר מגור.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי אגודת ישראל לא תגיש רשימה בבני ברק, אלא רק לאחר שהרשימות יוגשו בירושלים, זאת במטרה לבדוק האם 'דגל התורה' הולכת לפיצוץ ולריצה נפרדת.

בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת': "הליכה נפרדת של 'דגל התורה' בירושלים תוביל להליכה נפרדת בבני ברק ואפילו התמודדות לראשות העיר". לדברי הבכיר: "ריצה לראשות בבני ברק לא מופקעת גם עם ליטאי בראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר