פיצוץ או אחדות?

מסתמן סוף לסאגה מול ג': דן כהן ימונה לראש העיר רכסים

רכסים אמנם קטנה, אך המאבק הפוליטי בה בין ש"ס ליהדות התורה יכול להשפיע על התנהלות המפלגות בערים נוספות בארץ במה שייקבע האם נלך לבחירות עם אחדות או במלחמה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רייך ודרעי ברכסים (צילום: שלום שגיא ואהרן ברוך ליבוביץ)

הדרמה בשעות האחרונות ביישוב רכסים הייתה עלולה להשליך על יחסי 'דגל התורה' וש"ס בכל הארץ. זאת לאחר שבש"ס איימו להריץ מועמד מטעמם לראשות העיר אלעד ולא ליישר קו עם מועמדותו של יצחק פינדרוס, זאת בשל הטלת ווטו של 'דגל התורה' על מועמד ש"ס ברכסים – דן כהן.

ברכסים ישנו הסכם ותיק, שכובד בכל השנים, הקובע רוטציה בין נציג 'דגל התורה' לנציג ש"ס. כל אחד בתורו מכהן קדנציה ומעביר את המושכות לרעהו. עד כה היו במשחק איש 'דגל התורה' הוותיק איצ'ה רייך מול איש ש"ס דן כהן.

למרות איומי 'דגל התורה', בשעה האחרונה חתמו הצדדים על מינויו של דן כהן לתפקיד ראש המועצה בהסכמת 'דגל התורה', כאשר איצ'ה רייך ימונה לסגנו.

אלא שלידי 'כיכר השבת' הגיע מסמך שנשלח שעה קודם החתימה, לפיו נראה כי ש"ס הייתה מוכנה למנות מועמד מוסכם לראשות העיר, אך זאת בתנאי בלתי ישים: להדיח את יצחק רייך ודן כהן מהמועצה לגמרי. תנאי שהוביל להתקפלותה של 'דגל התורה' בהסמכה למינוי של דן כהן.

המכתב שנשלח

"באנו בדברים אלו למנוע ולהציל את היישוב כולו ממחלוקת של ממש שתביא להרס הישוב ברוחניות וגשמיות". כך בפתח המכתב.

בש"ס הוסיפו: "פונים אליכם כצעד אחרון לאחר הניסיונות הרבים והבלתי פוסקים שנעשו בשבועות האחרונים לגבש נציגות מוסכמת למועצת היישוב".

"על פי ההסכם שנחתם בין תנועת ש"ס לדגל התורה לפני כחמש שנים הן המועמד והן הרשימה למועצה יהיו מוסכמים גם על ש"ס וגם על יהדות התורה".

"נודע לנו". כותבים בש"ס. "כי הובעה התנגדות לא מוסברת למועמדותו של הרב דן כהן למרות שכיהן בעבר כמועמד מוסכם שהוצע על ידי דגל התורה"

"למען הסר ספק עמדתנו היא שטובת היישוב שהרב דן כהן יכהן כראש המועצה. למרות זאת למען השלום נהיה מוכנים להסכים לרב ויזגן (מוטי ויזגן) המועמד המוצע על ידכם לתפקיד ראש המועצה ובתנאי מוקדם שמכיוון ולפי ההסכם גם הרשימה צריכה שתהא מוסכמת עלינו".

בסיום מכתבם מתנים את תמיכתם במוטי ויזגן: "מאחר והובע רצון מצדכם לרענן את השורות, נבקש שהריענון יהיה הדדי ועמדתנו שיצחק רייך ודן כהן יסיימו את תפקידם במועצה כדי לאפשר לכוחות חדשים לנהל את המועצה בחופשיות ועצמאיות". בכירים ב'דגל התורה' מעריכים בשלב זה כי הנוסח המוצע מלמד על יישור קו עם דרישת 'דגל התורה' ,אך מנגד הם אומרים כי לא ייתנו להציב את הדחת איצ'ה רייך כתנאי במשא ומתן.

אלא שלאחר פרסום המכתב, נרשמה התקפלות דווקא מצדה של 'דגל התורה'. וכבר בשעות הקרובות יוכרז דן כהן כמועמד לראשות המועצה כאשר סגנו יהיה איצ'ה רייך. זאת תמורת שורת הבטחות מצדה של ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר