מטייקון לאסיר

נוחי דנקנר נכנס לכלא מעשיהו: "מאמין בקדוש ברוך הוא"

איש העסקים נוחי דנקנר, שהורשע בהרצת מניות, החל הבוקר לרצות את עונשו בכלא מעשיהו. רגע לפני שנפרד מהחופש אמר: "המעמד קשה לי ולמשפחתי. אני מאמין בקב"ה שהכל לטובה" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דנקנר, הבוקר בכניסה לכלא (צילום: רועי אלימה / Flash90)

איש העסקים נוחי דנקנר החל הבוקר (שלישי) לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו לאחר שהורשע בהרצת מניות ועונשו הוחמר בבית המשפט העליון לשלוש שנות מאסר.

דנקנר ירצה את עונשו בכלא מעשיהו, באגף 10, אגף בו מרצה את עונשו הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, ובשנה שעברה שוחרר מהאגף ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

עם כניסתו לכלא אמר דנקנר לכי התקשורת: "המעמד כאן הוא יום קשה לי ולמשפחתי. נלחמתי על חפותי. אני מאמין בקב"ה שהכל לטובה, בוטח במערכת הצדק והמשפט ואוהב מאוד את מדינת ישראל".

נוחי דנקנר היה נחשב לאחד מאנשי העסקים המשפיעים והמצליחים בישראל בעת ששימש כיו"ר קונצרן אי.די.בי. באותו הזמן היה נחשב למקורב לרבי ישעיהו פינטו ול'רנטגן' הרב יעקב ישראל איפרגן.

כזכור, תחילתה של הפרשה הייתה בשנת 2011, אחרי שנים של שגשוג, צפתה אי.די.בי שתיקלע למצוקה תזרימית והחלה לחפש מקורות מימון. דנקנר בדק עם שותפיו וחבריו, והחליט לבצע הנפקה בפברואר ‭2012‬. בעקבות ההנפקה פתחה רשות ניירות ערך בחקירה עקב חשד להרצת מניות, וביוני 2014 הוגש כתב אישום חמור נגד דנקנר, נגד חברו איש שוק ההון איתי שטרום, ונגד אי.די.בי אחזקות. האישום המרכזי התייחס להנפקה שבה גויסו מהציבור 321 מיליון שקל.

ביולי 2016 הורשעו דנקנר ושטרום בין השאר בהרצת מניות. השופט המחוזי חאלד כבוב קבע שהשניים "פעלו במשותף ובמתואם לתמיכה בשער מניית אי.די.בי, לצורך הגדלת מחזור המסחר ומניעת ירידת השער, והעברת מסר לשוק כי יש גורמים חסרי עניין שקונים ומוכרים את הנייר ללא מניע פסול. נאשמים כאלה, מנוסים ומקצועיים, איני יכול לקבל את גרסתם שלא ראו את שעמד לנגד עיניהם, ולא הכירו באי-החוקיות שבמעשיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר