מיוחד

ההקפה של הפוליטיקאים על 'שמחת תורה'

פינדרוס ופרוש שרים מזרחית, יוסי דייטש וזאב אלקין בישיבות הציונות הדתית, ליאון בשיחה עם הגר"י יוסף והגרב"מ אזרחי ושוחט בריקוד עם הרב אליהו • כך ניצלו הפוליטיקאים את ההקפות השניות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ריח של בחירות נישא באוויר, ריח לא נעים שמבשר על תחילתה של מערכת בחירות אלימה ויצרית. הסדקים בין חלקי החברה החרדית החלו להיפער והמחנות נערכים לקרב סוער. רגע לפני שהמועמדים שולפים את החרבות, 'כיכר השבת' אסף עבורכם את תיעוד ממעמדי ההקפות השניות – בהם המועמדים מנצלים את רגעי ההוד האחרונים של הימים הנוראים וחגי תשרי.

נוכחותם של אישי ציבור הייתה תמיד חלק מהנוף הקבוע בחגיגות הקפות שניות. השתתפותם של נבחרי ציבור בחגיגות הפכה להיות דבר מובן מאליו. אלא שמעמדי הקפות השניות אתמול (שני) הובילו את הפוליטיקאים והמועמדים למיצוי כל האירועים.

אלעד

אין ספק שהעיר אלעד, כגודל המערכה המורכבת, סיפקו המועמדים את התמונות המרתקות ביותר. היה זה המועמד הליטאי יצחק פינדרוס שעטה על עצמו את הג'לביה והתרבוש בחגיגות עם המזרחיים, בעוד עמיתו החסידי ישראל פרוש נצפה מפייט כ"זקן ורגיל" עם בני עדות המזרח.

ישראל פרוש, אמש

מוקד חיכוך נוסף הוא ישיבת "תורה בתפארתה". הישיבה אמנם משתייכת לזרם 'דגל התורה' אך ראשיה ורבניה חבים הכרת הטוב לראש העיר המכהן ישראל פרוש, כך שהמועמד הליטאי – פינדרוס, והמועמד החסידי – פרוש מקבלים שניהם אהדה גדולה בהגיעם לישיבה.

יצחק פינדרוס, אמש

ירושלים

ללא ספק – ירושלים היא העיר בה הכל קרה אמש. המועמדים הרבים קיפצו משמחה לשמחה. כאשר בתחילתו של הערב השליטה הייתה בידי הציונות הדתית לשם זרמו המועמדים בזה אחר זה, ולאחר מכן הגיעו אף לקושש תמיכה חרדית.

קינג ואלי ישי, אמש

מי שבעיקר נאבק על קולות הציונות הדתית היו אלה משה ליאון וזאב אלקין שחרשו את מעוזי הסרוגים. המועמד החרדי יוסי דייטש נצפה אף הוא מפזז בבית הרב קוק.

משה ליאון, הראשל"צ והגר"ב מרדכי אזרחי, אמש

בישיבת 'עטרת ישראל' ניתן היה לראות את המועמד משה ליאון ברגע נדיר של שיחה משותפת עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי. עד ראייה סיפר ל'כיכר השבת' כי ליאון נצפה אף בישיבת 'קול יעקב' הספרדית מסתודד עם ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס.

צפת

העיר צפת אמנם קטנה ומרוחקת מאור הזרקורים של אנשי המרכז, אך מנפיקה מערכת בחירות סוערת וייצרית. את המועמדים החרדים ושאינם היה ניתן לצפות כמעט בכל אירוע מקטן עד גדול.

ראש עיריית צפת, אמש

את עינו של כתב 'כיכר' צדה דווקא ניסיון ההתקרבות של כלל המועמדים לרב העיר הגאון רבי שמואל אליהו לו יש כוח רב גם בזירה הפוליטית.

בני ברק

בבני ברק אמנם יודעת מי יעמוד בראשה בבחירות הקרובות, אך זו לא סיבה לא לחוש את אהדת האזרחים. אברהם רובינשטיין, ראש העיר המיועד התקבל בשירת "אם מצאתי חן בעינך המלך" בלא מעט מוקדי הקפות בהם ביקר.

ראש עיריית בני ברק המיועד, אמש

בתיעוד שלפניכם, נספק הצצה קטנה גם למקומות שפחות בלטו אמש. בין היתר: רגע של שילוב ידיים ביישוב טלז סטון – אברהם רוזנטל ויצחק רביץ בריקוד משותף עם ח"כ יעקב אשר, זאת לאחר הסכם השלום בין השניים.

עוד נצפים בתיעוד: מעמדי ההקפות עם ראש עיריית רחובות רחמים מלול ויו"ר אגודת ישראל בעיר פנחס הומינר, נציגי 'דגל התורה' בריקוד משותף בעיר בית שמש, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם עם רבו הגאון הרב ברדה, ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר