לאחר התקיפה

סוריה: "עצרנו מעל לשליש מטילי ישראל"

הסורים טוענים כי הצליחו בתקיפה האחרונה של ישראל לעצור יותר משליש מהטילים שירה חיל האוויר. כרגע אין לכך כל הוכחה ובישראל צריכים להתמוד עם הטילים החדשים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עופר צידון, פלאש 90)

שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם אמר היום (שלישי), כי "מערכות ההגנה של סוריה הצליחו ליירט יותר משליש מהטילים שנורו על-ידי חיל האוויר הישראלי בתקיפה בלטקיה ב-17 בספטמבר". כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".

גם על פי הדיווחים הסורים, הם ירו במשך כ-45 דקות טילי נ"מ לכל הכיוונים, מתוך רצון להגיע להפלת מטוס ישראלי מה שייתכן שהביא גם לפגיעה בחלק מהטילים שנורו על ידי חיל האוויר. לדברי מומחים העלויות האדירות של ירי ארוך כל כך הן לא יעילות בעליל וגם לא ישימות בכל פעם שישראל תתקוף.

אירועי הלילה גרמו למתיחות העזה בין ירושלים למוסקבה בשל הפלת המטוס הרוסי מירי הנ"מ של הסורים. משרד ההגנה הרוסי הודיע, כי מטוס מודיעין של צבא רוסיה מסוג איליושין 20 ועליו 14 אנשי צוות נעלם בזמן התקיפה במרחק של כ-35 ק"מ מהחוף. המטוס התרסק לאחר שנפגע מירי סורי וברוסיה האשימו את ישראל בכך שהשתמשו בו כמגן אנושי, דבר שישראל הוכיחה לאחר מכן שאינו נכון עובדתית.

מוקדם יותר, בריאיון ל"אל-מיאדין", אמר אל-מועלם, כי "ישראל התרגלה לזלזל בשמי האזור, אך ההגנה האווירית שלנו עמדה מולה בכל פעם". עוד הוסיף, כי "שמי סוריה יהיו מוגנים יותר עם מערכת ה-S-300".

כזכור, בסוף השבוע שעבר אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בני יורק, כי ארצו כבר החלה בהעברת מערכת הנ"מ מסוג S-300 למשטר אסד בסוריה. את הדברים אמר לברוב במסיבת עיתונאים שקיים בתום נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. לדברי הרוסים, העברת הטילים נעשתה כתגובה על הפלת המטוס וכהבעת זעם כלפי ישראל שלדבריה לא עדכנה אותם בזמן מספיק על התקיפה ובעצם הביאה בעקיפין להפלת המטוס על אנשי צוותו.

העברת הטילים המתקדמים לידי סוריה תעמיד את ישראל בבעיה, שכן היא תעדיף אלא לפגוע במערכות הטילים שיהיו על פי ההערכות גם בשליטה רוסית כדי למנוע מצב בו הטילים יירו לעבר מטוסים רוסיים. בעיה נוספת היא המצאות טילים כאלה בידי איראן והחשש שהסורים יעבירו מידע לאיראנים כיצד ישראל מתמודדת עם המערכת המתקדמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר