בחירות תשע"ט

פוטנציאל או ניסיון // הרב ישראל גליס

הבחירות האלו בציבור החרדי הפעם עומדות בפני החלטה האם ללכת עיוורים אחרי הסכמים עלובים שחתמו ביניהם העסקנים על גבו של הציבור שמחפש משהו אחר... (מאמרים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
ירושלים, בלילה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

עברנו את החגים, לפנינו חורף ארוך ומאבק בחירות ער ויצרי.

במוצאי חג שמחת תורה, בהקפות שניות ליד בית הרב קוק בירושלים, פגשתי לחמש דקות את ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, כשהוא בלי יועצים, ובחמשת הדקות האלו למדתי את הקוד "עדיף פוטנציאל על ניסיון", זה כל התורה של הבחירות בירושלים. ואכן בירושלים, במשך עשרות בשנים, כיהנו ראשי עיר שהבטיחו פוטנציאל במקום ניסיון, חלקם הצליחו וחלקם הביאו את העיר לפי פחת.

והנה קם ראש עיר ומציע לנו ראש עיר שהוא אסיר ציון, יש לו פוטנציאל, ירושלמי בדמו, כשר לענייני ירושלים הוא תרם הרבה לירושלים.

אז זה שהוא אסיר ציון - צריך למנות אותו לנשיא המדינה או יו"ר הכנסת וכדומה, מה קשור אסיר ציון לניהול העיר ירושלים? אנחנו צריכים ראש עיר עם מינימום ניסיון, שחי את בעיות העיר מתוך בנין העירייה בכיכר ספרא, הוא יבנה את הפוטנציאל שלו, את הסגנון הזה והמכירה לציבור בירושלים, יכול להציע מי שלא נפגש עם התושבים בשיחה חופשית בשטח.

ראש עיר צריך לנהוג לפחות כטדי קולק שהיה מסתובב בשטח לשמוע את רחשי ליבם של התושבים.

ראש עיר שאומר שהוא ימנה מנהל טוב ויועצים טובים והם יעזרו לו להוביל את העיר יחד עם חברי מועצת העיר - טועה.

תעלו לכיכר ספרא ותראו מי הם היועצים או כמה יועצים יש בלשכה כשראש העיר מחפש את הפוטנציאל שבקרבו ואין לו ניסיון. אין לי טענות על תפקודו של ראש העיר, יש בידי את החוברת שהוא הוציא לפני 15 שנה עם התוכנית של ראש העיר, חלק מהיעדים הוא ביצע...

מישהו שם בלשכת ראש העיר צריך לדעת שהירושלמים לא קונים חתול בשק, הם רוצים ראש עיר שיש לו ניסיון, שהוא חי בכל שעה את הבעיות של העיר ומציע פתרונות, ולא ראש עיר שבא עם קומבינה של סידור עבודה.

כל ההסכמים וברכות של רבנים וצדיקים בריקוד שמחת בית השואבה או הקפות שניות לא משפיעות על האזרח הירושלמי, שרוצה עיר נקיה, וילדים שהולכים על מדרכות ולומדים במבני קבע ולא בקראונים, שרוצה שוק רגוע ותחבורה מסודרת.

לזאב אלקין אין את התשובות לכך כי הוא לפי ניר ברקת איש עם פוטנציאל ולא עם ניסיון.

כנראה, המיתוג הזה - "פוטניצאל תמורת ניסיון" - חדר לעסקונה החרדית והם עושים מהפכות בכל הארץ, מביאים כאלו שאולי יש להם פוטנציאל וברור שאין להם ניסיון, מנידים עסקנים מעיר לעיר, בגלל סידור עבודה.

הבחירות האלו בציבור החרדי הפעם עומדות בפני החלטה האם ללכת עיוורים אחרי הסכמים עלובים שחתמו ביניהם העסקנים על גבו של הציבור שמחפש משהו אחר, הסכמים צריך לקיים, ואיזה הסכמים צריך לקיים? כאלו שנחתמו עם הציבור ולא עם העסקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר