'יש עתיד' בהתגלמותה

צביעות: סרטון ההסתה והסרטון המפוברק; דרעי: סרטון גזעני ומבחיל

סרטון הסתה נגד החרדים של מועמד 'יש עתיד' לראשות חולון אילן גזית עורר סערה, אך דווקא סרטון מפוברק שערך מאן דהו כדי להדגיש את ההסתה - הוא שהכעיס את המועמד (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק אילן גזית ופנינה תמנו-שטה)

"החרדים נוהרים" נוסח מפלגת יש עתיד: המועמד לראשות עיריית חולון מטעם מפלגת יש עתיד אילן גזית העלה בימים האחרונים לחשבון הפייסבוק שלו סרטון בחירות המסית נגד החרדים.

בסרטון, מזהיר גזית את תושבי חולון מפני שאננות ביום הבחירות ונהירה של המצביעים החרדיים אל הקלפי. "אתם בוודאי ביום הבחירות", אומר גזית בסרטון. "תהנו מחופש ותלכו לים. אבל הם" כשהוא מצביע לעבר תמונה של חרדים "יילכו להצביע".

"זו פעם ראשונה שאנחנו מתמודדים בבחירות בעיר" ממשיך גזית. "לא היינו פה בבחירות הקודמות, אבל להם כבר יש 5 נציגים במועצה היוצאת ומן הסתם יהיו הרבה יותר אם לא נתעורר. אנחנו נהיה הקול השפוי שלכם". מסיים גזית את הסרטון שעורר סערה ברשתות החברתיות.

מי שהגיב לכך היה העיתונאי ידידה מאיר שכתב: "תושבי חולון שלום, אני אילן גזית מועמד יש עתיד. אני שונא את ה"הם" ואני אפילו לא צריך להסביר או לנמק בסרטון העלוב שלי מה יש לי נגד ה"הם". אז תצביעו לי". מכיוונו של יו"ר מפלגת 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד לא נשמעה כל אמירה או גינוי נגד הסרטון המביש.

הסרטון המפוברק


בתגובה לסרטון המסית החליט מישהו להמחיש את ההסתה והגזענות כנגד הציבור החרדי והחליף את כל התמונות של החרדים בתמונות של הקהילה האתיופית.

ח"כ פנינה תמנו-שטה חברת כנסת מטעם מפלגת יש עתיד שנמנית על הקהילה האתיופית גינתה את הסרטון בתקיפות: "זה מפוברק! מישהו לקח סרטון עם תמונות אחרות והחליף לתמונות של יוצאי אתיופיה".

"השימוש הציני של מי שעשה את זה בחוסר רגישות לציבור שלם הוא רשעות ואי אכפתיות לכאב של הקהילה". תמנו-שטה הוסיפה כי גם את הסרטון המקורי היא לא אוהבת, אך "אילן הוא איש ישר ויקר שהאמינו לי שבינו לבין גזענות אין שום דבר".

גזית עצמו הגיב לסרטון המפוברק וכתב בצביעות כי: "נעשה מעשה שפל, ציני ומכוער, והושתל בסרטון שלי תמונות מפוברקות של חברי ואחי מהקהילה האתיופית. זהו סרטון שיקרי ומפוברק הגובל בפשע והסתה ועל כך מוגשת תלונה במשטרה."

את הסרטון המקורי השאיר גזית בעמוד הפייסבוק שלו, כשלא שמפריע לו הגזענות נגד חרדים אלא רק כשהיא מופנית נגד הקהילה האתיופית.

השר אריה דרעי הגיב בחריפות לסרטון ואמר: "החליפו את תמונת "הם" החרדים בערבים או באתיופים ותקבלו סרטון גזעני ומבחיל המזכיר תקופות אפלות. והוא עוד קורא לעצמו "הקול השפוי". לו הייתי תושב חולון, הייתי בהחלט טורח לקלפי ביום הבחירות, אבל רק כדי לוודא שאילן גזית ושכמותיו יצאו מנוף חיינו הציבוריים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר