צפו בנאום

ליצמן מכה: שיא החוצפה לדבר נגד המועצת

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, נאם על רקע המתיחות עם 'דגל' בהשקת קמפיין הבחירות של המועמד יוסי דייטש לראשות ירושלים ואמר "סטירת הלחי תהיה כשנזכה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. וידאו: אבי רבינא)

על רקע הבחירות בירושלים וסירוב 'דגל התורה' וש"ס לתמוך ביוסי דייטש לראשות העיר, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא הערב (חמישי) למתקפה חריפה נגד 'דגל התורה' בפתיחת מטה הבחירות של אגודת ישראל בירושלים.

ליצמן התייחס תחילה למה שהוביל לפילוג בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' – ולהליכה בשתי רשימות נפרדות. "הם (דגל) רצו שני סגנים, וויתרנו להם. הם טענו כי כמו בבני ברק שם קיבלו שני סגנים בעוד ראש העיר היה מאגודת ישראל, כך גם בירושלים צריך להיות, אמרתי להם – למען השלום, קחו". כך ליצמן בפתח דבריו בישיבת המטה שתיעוד מדבריו הגיע לידי 'כיכר השבת'.

לדברי ליצמן, "כשהתחילו לדבר על מקומות, שאלתי אותם, אם נוכל להוריד את המנדט של אנשי "הפלג" על חשבונה של 'דגל התורה' כפי שקורה בבני ברק, אך הם לא הסכימו".

במהלך דבריו התייחס סגן השר ליצמן למכתבו של מזכיר מועצת גדולי התורה אברהם רובינשטיין בו קרא לאגודת ישראל ל"שלום": "אני שומע שיש איזה מכתב של רובינשטיין אחד, של קריאה לשלום שקורא לשלום, אני גם רוצה שלום. ההבדל ביני לבינו שאני עושה שלום וויתרתי, והוא לא ויתר על כלום, את הפילוג הם עשו לא אנחנו". אמר ליצמן.

בנוסף, התייחס ליצמן לנאומו המסעיר של ראש ישיבת תורת זאב הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק שנחשף אמש (רביעי) ב'כיכר השבת' לפיו אגודת ישראל לא הלכה עם דגל התורה בנושא הגיוס, אז מדוע שמפלגת דגל התורה תיישר עמה קו בסוגיית ראשות העיר. על כך הגיב ליצמן: "יש פוליטיקאים שאומרים לנו אם מותר לאגודת ישראל בנושא של גיוס לא ללכת אתם, אז מותר גם בנושא של דייטש".

"זה שיא החוצפה לדבר ככה". קבע ליצמן. לדבריו, "ההחלטה על גיוס הייתה של מועצת גדולי התורה ומי שאומר אחרת מדבר נגד ה'מועצת'". בנוסף אמר סגן השר: "עד לרגע זה לא שמעתי שרבני דגל אומרים לתמוך במשה ליאון, פוליטיקאים שמעתי לכן אני חושב שחוצפה שפוליטיקאים אומרים שבגלל הגיוס לכן הם לא הולכים אתנו בירושלים. לא צריך לתת את הלחי השני לקבל מכות מהם".

בנוסף נשמע ליצמן קורא בתקיפות לאנשיו להתגייס למערכה: "סטירת הלחי הכי חשובה תהיה אם אנחנו נזכה. אני אומר לכם מכיר פוליטיקה קצת, יוסי דייטש הולך עד הסוף. זה לא יעזור לאף אחד אין לו רשות גם אם הוא רוצה לרדת, רק אם אישור מהרבנים שמינו אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר