שיפוץ כנסיית הקבר

הפניה של שגריר מצרים לדרעי וההכרעה של הגר"ש כהן

מרפסת הנמצאת במתחם הכנסייה הקופטית עמדה לפני קריסה, שגריר מצרים בישראל פנה לדרעי שיסייע בשיפוץ ונשיא המועצת הכריע כי יש לסייע בשל ההשלכות לאתרים יהודים בעולם (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דרעי והשגריר המצרי (צילום: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)

ירושלים סערה בסוף השבוע לאחר שמועצת העיר אישרה תקציב בסך 700.000 שקל לטובת שיפוץ מתחם כנסיית הקבר בעיר העתיקה, כאשר התקציב מועבר ממשרד הפנים בראשות השר אריה דרעי לעירייה. השיפוץ מגיע בעקבות אבן שקרסה במקום והובילה את מהנדס העיר לחתום על צו סגירה למקום.

חברי מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס נמנעו, וזכו לביקורת קשה כמו השר דרעי עצמו שאישר את העברת הכספים ממשרדו לעירייה: "זה ממש לסייע לעבודה זרה" טענו בסיעת 'מאוחדים'.

אך "כיכר השבת" חושף הערב (מוצאי שבת) כי מי שהכריע לשר דרעי שיש להעביר את התקציב ולחברי המועצה להימנע היה נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן.

בש"ס מדגישים כי מדובר במתחם דיר א סולטאן על גג כנסיית הקבר ולא בכנסיה עצמה.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחר ומדובר במתחם שמוחזק על ידי הכנסיה הקופטית - נוצרים מצריים - ובאחד המקומות החשובים ביותר לנצרות, פנה שגריר מצרים בישראל חאזם חיירת לשר אריה דרעי - אשר ממונה על העדות הלא יהודיות בתפקידו כשר הפנים - וביקש את מעורבותו.

לדברי בכיר בש"ס: "לאחר שהתברר שלא מדובר במבנה הכנסיה עצמה ובשים לב להשלכות הרוחביות של שמירה על המקומות הקדושים ליהודים בעולם ובפרט במצרים כדוגמת ציון רבי יעקב אבוחצירא זיע"א בדמנהור שמאובטח על ידי הצבא המצרי, הקצה משרד הפנים תקציב מצומצם לעירית ירושלים ולרשות העתיקות לצורך מניעת קריסת התקרה בלבד ומניעת סכנה בטיחותית לחיי אדם".

חברי מועצת העיר מטעם ש"ס שאלו את נשיא מועצת חכמי התורה ששקל את הצדדים לעומק ואת הסכנה מחשש של איבה מהעולם הנוצרי כולו ואחר שהתברר שאם חברי מועצת העיר של ש"ס יימנעו יהיה רוב להעברת התקציב אף בלעדיהם הורה להם להימנע.

לדברי בכירים בש"ס: "נשיא המועצת אף בחן את החשש לסכנה ליהודי התפוצות אילו תמונתם של חברי מועצת העיר החרדיים מונעת את התקציב לפתיחת המתחם מהחשובים ביותר לנוצרים וכן את המעורבות הדרגים המדיניים הבכירים ביותר במצרים בסוגיה רגישה זו. ושמרת לעשות ככל אשר יורוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר