הפגישה עם ראש המאפיה הרוסית

הראשל"צ: "ראש המוסד חשף פרטים והתרתי את העגונה"

הראשון לציון הגר"י יוסף חושף כי התיר עגונה חרדית לאחר שראש המוסד העביר לו פרטים על מות הבעל ובעקבות פגישה חשאית שקיים שליחו עם ראש המאפיה הרוסית ביער • האזינו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

בלעדי: הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, חשף בימים האחרונים, במהלך שיעור שמסר בירושלים, סיפור מדהים על התרת עגונה ממשפחה חרדית, שבעלה נרצח בבלגיה. לדברי הרב, התרת העגונה התאפשרה לאחר פגישה שקיים עם ראש המוסד שהצליח להשיג פרטים על הבעל שנרצח, ופגישה של דיין מטעמו עם ראש המאפיה הרוסית, שמסר פרטים על הרצח.

"היה תיק אחד", החל הראשון לציון לספר, "אשה אחת שקראו לה חנה, צעירה בת שלושים וכמה, חרדית. בעלה היה בוכרי, נעלמו עקבותיו. התיק הזה היה אצל הרב בקשי דורון כשהיה ראשון לציון, זה שהיה אחריו, אחר כך הגיע גם אצלי התיק. ראיתי באתת זה תיק מסובך, לא סתם היה מלא אבק".

לדבריו: "אני היה אכפת לי. הזמנתי אותה, ראיתי אשה חרדית, מסכנה, בכתה 'למעלה מעשר שאני עגונה, בעלי נעלמו עקבותיו'. מה בעלה היה עובד? היה 'בלדר כספים', מעביר סכומים גדולים ממקום למקום ומקבל אחוזים, היה עובד בכל העולם והיא לא יודעת לאן הוא הלך".

ראש המוסד דאז תמיר פרדו (מאיר ועקנין, פלאש 90)

בשלב הזה חשף הרב הראשי את הפגישה עם ראש המוסד: "טלפנתי למוסד. יש שב"כ - זה בארץ, מוסד זה בחו"ל. בא אלי ראש המוסד. אמרתי לו שיש תיק כזה וכזה, בוכרי שנעלמו עקבותיו, וכלום לא יודעים, תברר מה זה. הוא אמר לי 'כבוד הרב, נתת לי משימה - אני אעשה את זה'".

הרב מספר על הפגישה השנייה שבה קיבל את תוצאות בדיקת המוסד: "הוא (ראש המוסד. י"כ) חוזר אליי אחרי כמה שבועות, ביקש ננתק את כל המחשבים, להוציא את כולם מהחדר, כל הטלפונים להוציא, דיבר איתי בארבע עיניים.

"ראש המוסד סיפר לי פרטי פרטים מה קרה עם האדם הזה. מסתבר שתפסו אותו ברוסיה, המאפיה הרוסית, רצחו אותו שם ברוסיה. היו לו ראיות, הוא עלה על כמה נקודות. אבל צריך לפגוש את המאפיה הרוסית להוציא מהם פרטים".

בשלב הזה חושף הרב יוסף פרטים על פגישה חשאית בין נציג מטעמו לראש המאפיה הרוסית: "אמרתי לו (לראש המוסד. י"כ), אני מוכן לנסוע ולפגוש את ראש המאפיה. הוא אמר לי 'חס ושלום, כבודו אחר כך לא יחזור'. טוב, אני אשלח שליח מטעמי. הוא אמר שיברר לי, שלחתי שליח מטעמי, שהיום מכהן כדיין, הוא נפגש עם ראש המאפיה הרוסית".

יער ברוסיה (צילום: אנה קפלן / Flash90)

הרב הראשי המשיך ותיאר את שהתרחש במפגש עם ראש המאפיה ברוסיה: "הם קבעו באיזה מקום, ביער. הוא הגיע עם אופנוע, משקפי שמש. אמר לו 'הנה הטלפון המרוסק', הוא ריסק את הטלפון של ההוא שנרצח, 'הנה המפתחות של הרכב שנמצא במקום פלוני, קברתי אותו במקום כך וכך', ומיד הוא נסע וברח, פחד שלא יבואו משטרה".

לאחר מכן החל הליך בירור הפרטים: "ביררנו את הפרטים יותר, לעומק. מסתבר שרצחו אותו, איפה? בלגיה. היה צריך לנסוע לבלגיה לברר את הפרטים".

בשלב הזה מגיע הרגע המשמח ביותר: "טלפנתי לאותה גברת בשעה שש בערב, 'גברת, את מותרת לבוא בקהל, יכולה להתחתן', היא צעירה בת שלושים, 'יש לנו דברים ברורים שבעלך נהרג', איך שהיא שמחה, איך שהיא שמחה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר