צבי ואפרת גינזבורג ע"ה

השכן משחזר את האסון: "שמענו צעקות 'אנחנו נשרפים'"

"שמענו צעקות, 'אנחנו נשרפים - הצילו, הצילו'. שכנים קפצו על הגג, ובעזרת קאטר ולום חתכו את הסורג", כך משחזר אחד השכנים את הרגעים המחרידים של אסון השריפה בביתר עילית (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש 90; וידאו: דוברות זק"א)

"התחלנו לשמוע צעקות: 'אנחנו נשרפים, אנחנו נשרפים, הצילו, הצילו", כך משחזר הבוקר (רביעי) אחד השכנים של משפחת גינזבורג, בביתר עילית, שבביתם פרצה השריפה הקשה שגרמה למותם של שניים מילדיהם - צבי בן השנתיים ואפרת בת ה-4.

השכן מספר כי הצעקות החלו בערך בשעה 21:05, דובר מד"א ציין כי הקריאה הראשונה התקבלה אצלם בשעה 21:07 ואילו בדוברות כיבוי האש מסרו כי הקריאה הראשונה התקבלה בשעה 21:08 וכי הצוות הראשון הגיע לזירה בשעה 21:13.

לפי השכן, בשיחה עם ynet, "בערך ב-21:05 התחלנו לשמוע צעקות: 'אנחנו נשרפים, אנחנו נשרפים, הצילו, הצילו', ישבנו מחוץ לבניין וצעקנו להם מבחוץ שיתרכזו בדירה הימנית. מיד עם הישמע זעקות הילדים - יצרנו קשר עם כוחות הכיבוי.

פינוי גופות הילדים (צילום: דוברות זק"א)
פינוי גופות הילדים (צילום: דוברות זק"א)

"שכנים קפצו על הגג ובעזרת קאטר ולום חתכו את הסורג. כשרכב הכיבוי הגיע, בערך אחרי כ-12 דקות - הוא לא יכול היה להיכנס לזירה בשל רכבי ההצלה הרבים".

לדבריו, הכבאים פרצו לדירה אך כעבור כארבע דקות, יצאו ואמרו ש"הכל נקי" בבית. "אבל אז התקשרו ההורים לשכנים ולאנשי 'איחוד הצלה' וזעקו שחסרים שני ילדים", הוא מספר על הדרמה המטלטלת, "רק אז נכנס צוות אחר וסרק את הדירה. לאחר מכן הוא יצא והודיע מה קרה. מיד הזעקתי עובדת סוציאלית מטעם העירייה שתלווה את האם".

עמיחי יואב, ראש צוות כיבוי אש שהגיע ראשון לזירה סיפר כי "כבר שהגענו לזירה זיהינו כמות גדולה של עשן הנפלט מהחלונות ומדלת הכניסה, חדרנו למבנה לביצוע סריקות ולאיתור לכודים כשהשכנים זעקו שישנם ילדים נעדרים. צוותים נוספים חדרו לביצוע פעולות הכיבוי, שבמהלכם זוהו שני נפגעים במצב אנוש ששהו בחדר הילדים".

זירת האסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
זירת האסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחת השכנות סיפרה אמש כי אם המשפחה ובעלה הלכו והשאירו את חמשת הילדים עם השכנה. "התפוצץ מנורת לילה ונפל כנראה על מיטה או משהו, שלושת הילדות הגדולות רצו לשכנה, שני ילדים קטנים נשארו בבית, ילד בן שנה ועוד אחד, וזהו, לא הצליחו להוציא אותם. ההורים הגיעו מירושלים, האמא פה בוכה בוכה".

שכנה נוספת סיפרה כי "האבא והאמא לא היו בבית, הילדה הגדולה בת 12, השאירו אותה לשמור, הבנתי שמנורת לילה נפלה ונשברה וכנראה היתה שריפה. אתם לא מבינים, משפחה עדינה, אנשים פשוטים, טרגדיה. בן שנולד אחרי 4 בנות, איך הם היו מאושרים, פשוט טרגדיה".

מלבד שני הנספים בשריפה, נפצעו 12 שכנים נוספים, כולם במצב קל למעט צעיר בן 22 שפונה במצב בינוני. נסיבות האירוע עדיין נחקרות בידי מכבי האש והמשטרה והכניסות לבניין נסגרו.

הלוויתם של הילדים צבי ואפרת גינזבורג ע"ה תיערך הבוקר, במסגרת משפחתית מצומצמת.

בדוברות כיבוי אש סיכמו הבוקר את האסון הנורא ומסרו כי "בשעה 21:08 נתקבלה הודעה על שריפה בדירה בכנסת מרדכי, בביתר עילית, מיידית הוזנקו צוותי כיבוי יחד עם כוחות סיוע נוספים משאר התחנות.

"צוות ראשון הגיע בשעה 21:13 והחל בסריקות לאיתור לכודים בתוך מבנה אפוף עשן וזיהה שלושה לכודים מאחורי סורגים בחלון בחזית המבנה והחל בחילוצם, במקביל נעשו פעולות חילוץ של שני לכודים נוספים ששהו במרפסת.

"צוות נוסף שהגיע לזירה חדר אל הדירה הבוערת והחל בפעולות כיבוי ופינוי העשן באמצעים מכאניים, במהלך פעולות הכיבוי זוהו שני נפגעים ששהו בחדר שחולצו ללא רוח חיים. סה"כ פעלו בזירה ארבעה צוותי כיבוי ומנוף.

"נסיבות פרוץ הדליקה ימשכו הבוקר בראשות צוות חקירה מיוחד שהוקם, בכבאות והצלה לישראל קוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות מאש, זיכרו שגלאי עשן הוא אמצעי מציל חיים".

פאראמדיק מד"א דרור עיני סיפר: "זה אירוע עצוב מאוד. המראה היה קשה, הגענו למקום עם כוחות גדולים בניידת טיפול נמרץ אמבולנסים ואופנועי מד"א, ראינו עשן סמיך יוצא מדירה בקומה מינוס 2 ומחדר המדרגות. בחוץ הייתה המולה, דיירים חולצו ע"י עוברי אורח וע"י כוחות הכיבוי.

"חילצו אלינו 12 ילדים ובוגרים, מתוכם ארבעה ששאפו עשן. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, אחד מהם, צעיר בן 22, שסבל מקוצר נשמה ומצבו הוגדר בינוני, אישה בת 35 ושתי ילדות בנות 7 ו-9 במצב קל. בהמשך פינינו אותם לבית החולים שערי צדק, שמונה אנשים ששהו במקום וחשו ברע נבדקו ולא נזקקו לפינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר