משיבים לטענות

כיבוי והצלה: הילדים נפטרו עוד טרם הוזעקנו

אסון השריפה המחריד בביתר עילית ממשיך להסעיר את המדינה, ובכוחות הכיבוי החליטו להשיב לטענות נגדם, לפיהן הם התעכבו ואו פספסו את הילדים הלכודים (חדשות חרדים)

צוות החקירה של כב"ה בזירת האסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

'כיבוי והצלה' משיבים לטענות כי השתהו בהגעה לזירת השריפה אמש (שלישי) בביתר עילית בה קיפחו את חייהם שני ילדי משפחת גינזבורג צבי ואפרת ז"ל וטוענים כי בשל אופי הזירה הילדים כבר לא היו בין החיים בעת שהם נקראו למקום.

"ראשית, ברצוננו להביע תנחומים למשפחת ההרוגים ולאחל החלמה לפצועים. נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי הנחה על הקמת צוות בדיקה בראשות קצין חקירות ראשי טפסר משנה רן שלף לבדיקת אירוע השריפה בביתר עילית, אירוע בו נספו שני פעוטות", נמסר בהודעת כב"ה.

בכב"ה ציינו כי נציב הכבאות הגיע לאירוע וכבר בשעות הלילה ביצע יחד עם מפקד מחוז יו״ש תחקיר ראשוני שכלל שחזור של האירוע עם צוותי הכיבוי שהיו במקום וטיפלו בו. לדבריהם, ממצאים ראשוניים של צוות החקירה שהוקם באירוע ניתן לקבוע אין חשד למעשה פלילי ובסבירות גבוהה מדובר בכשל טכני.

בנודע לטענות עצמן של השכנים על עיכוב בהגעה למקום וטענות נוספות כי כוחות הכיבוי נכנסו לדירה ו"פספסו" את הילדים הלכודים, ראש מחלקת חקירות טפסר משנה רן שלף ציין כי בנסיבות האירוע וקצב התפשטות הדליקה הילדים כבר לא היו בין החיים כבר עם קבלת ההודעה בשירותי הכיבוי.

לדבריהם, קביעה זו מתבססת על העובדה שהזירה היתה עמוסה בחפצים דליקים. כאשר חפצים אלו נדלקו הם יצרו תוך זמן קצר עשן סמיך מאד וחום רב.

"מדובר באירוע טראגי בו נספו שני פעוטות ולכן אנו חוזרים ומדגישים את החשיבות בהתקנת גלאי עשן שיכול להתריע בזמן אמת ולהציל חיים. בנוסף, אין להשאיר ילדים קטנים ללא השגחת מבוגר", נמסר מכב"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר