השלט שיחסוך לכם מבוכה מיותרת: "נא לא לגעת בתינוק"

האינסטינקט הראשוני שמתעורר בבני אדם במפגש עם תינוק זעיר, היא ללטף, לנשק, ובקיצור, לגעת, אך רובנו מעדיפים שידיים זרות ישמרו מרחק מהתינוק שלנו. שלט חדש שנמכר בחנויות יסייע במלאכת ההרתעה (הורים, משפחה)

נא לא לגעת בתינוק (צילום: shutterstock)

כולנו מכירים את השלט "תינוק באוטו" המעדכן את הנהגים בכביש כי עליהם לנקוט במשנה זהירות מאחר וישנו תינוק בסביבה. אך בכל הנוגע לטרנדים ביזאריים בנושאי גידול ילדים הצצים חדשות לבקרים, זה המוזר ביותר: פרסום שלט של "נא לא לגעת בתינוק" על העגלות של הפעוטות שלכם, כתזכורת לזרים (או לדודות רגישות מדי) אשר מתקרבים ורוצים ללטף את לחיי התינוק.

הסיבה? עונת הצינון והשפעת מתקרבת בצעדי ענק, ואימהות לחוצות אינן מעוניינות שהתינוק שלהן יתפוס חיידקים מיותרים. החיידקים שעל ידי העוברים והשבים עשויים להיות קטלניים למערכות הזעירות והמתפתחות, גם בקיץ וגם בחורף.

השלטים הללו נחוצים, בעיקר לתינוקות בחודשים הראשונים לחייהם. חיידק שפעת תמים עלול להתפתח אצל תינוק קטן ולגרום דלקת ריאות, התייבשות, אי ספיקת כבד, וחלילה, מוות.

״בבקשה לא לגעת. חיידקים יכולים להרוג אותי״ הוא אחד הנוסחים הקיימים בשלב זה בשוק, או ״החיידקים שלכם גדולים ואני קטן. תפסיקו לגעת בי״ ועוד. יש גם גרסאות מיוחדות עבור פגים, שהם אוכלוסיה עוד יותר פגיעה אפילו. ״אני פג! בבקשה אל תגעו בי. זה מסוכן. אמא שלי מודה לכם מאוד.״

בדיון סוער שנערך בנושא בקבוצת אמהות, שיתפה אם אחת את התנגדותה לתופעה: ״המפגש של תינוקות עם העולם מחזק את מערכת החיסון. ילדים זקוקים לחיידקים. הגוף שלהם חייב להתחסן נגד המחלות. ההנקה אמורה להעניק לתינוק בתקופה הזאת את החומרים שיגנו עליו מסכנה״. אמהות אחרות טוענות את מה שכולנו נוכל להסכים עליו, מדובר בדרישה לא מנומסת ואפילו פוגענית: ״זו חוצפה לבקש דבר כזה. הבת שלי היא תינוקת מאוד ידידותית והיא נורא אוהבת שמתייחסים אליה. אנשים אוהבים תינוקות! אני דואגת שהיא תשחק בבוץ. אנחנו חיים בחווה והיא פוגשת את העולם האמיתי. היא בריאה מאוד. חיידקים זה מצוין להם״.

הדעה שלנו? מוטב כי כל זוג הורים יעשה כרצונו אך אנחנו היינו מוותרים על השלט ופשוט מזהירים את כל מי שבא במגע עם התינוק שלנו לשמור מרחק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר