הטרנד הכי ביזארי בעיצוב הבית: חדר יין

יש לכם חדר מיותר בבית? אוהבים יין? המגמה האחרונה בתחום, בדיוק בשבילכם: חדר המוקדש כולו ליין, המותאם לו במיוחד מבחינת טמפרטורה ואור, מעוצב, מאובזר ומפתה (בית וסטייל)

חדר יין. איננו שלם ללא מדפים פתוחים (צילום: shutterstock)

אין לנו שום בעיה עם מיניבר, מרתפים ומקררי יין אבל הצעקה האחרונה בתחום היא בכלל חדרי יין. זה נכון: שטח החדר כולו מוקדש למשקה מספר אחד. כמובן, במסעדות מפוארות ישנם חדרים מוקפים בקירות זכוכית ובתוכם מלאי עצום, מהרצפה ועד התקרה, של יינות משובחים. אבל לאחרונה, יותר ויותר בתים החלו להמיר את החדר הפנוי, את המשרד או אפילו את המסדרון להכלת האוסף היקר ביותר של האדומים והלבנים שלהם.

מתקשים להאמין לנו? מומחים וחובבי יינות כאחד מתחילים להציג יין כמו אמנות, על פי מאמר שפורסם לאחרונה ב- Mansion Global. בוני בתים מוסיפים חדרים מותאמים אישית עבור יינות ומאבזרים אותם בהתאם.

אך, כשבאים לתכנן חדר יין, מעבר לאלמנט האסתטי, חשוב לשים דגש על הנקודות הבאות:

1. טמפרטורה - טמפרטורה הנעה בין 10 ל–14 מעלות צלסיוס נחשבת אידיאלית, כדי שהיין ימצה את מלוא הפוטנציאל הגלום בו. תנודות קיצוניות בטמפרטורה פוגעות באיכות המשקה.

2. לחות - רמת הלחות הנדרשת בחלל נעה בין % 50 -% 70. על מנת למנוע התייבשות של פקק השעם, שעלולה לגרום להתבקעותו ובתוך כך גם לחדירת חמצן שפוגע באיכותו ובטעמו. הלחות מגנה על היין מפני סכנת התחמצנות, ולכן אין להתקין בחלל מזגן המייבש את האוויר.

3. תאורה - יצירת תנאי האפלה מלאכותיים המאפשרים התמצאות ונגישות נוחה לבקבוקי יין מחד, ואינם מסכנים את המשקה מאידך. אור חזק מדי מזיק להרכב הכימי של היין, לכן רצוי שבחדר היין לא יהיו חלונות, כדי שלא יכנס אור שמש לחדר. חשיפה מתמדת לאור מחמצנת את היין.

4. החופש מרעידות - רעידות ותזוזה מתמדת פוגעות בהתפתחותו הביוכימית של היין. כדי לאפשר ליין להתיישן בשקט, יש לאחסן את הבקבוקים במקום מוגן ויציב. כמו כן, מומלץ לתכנן מראש פתרונות אחסון שמונעים הזזה ותנודה מיותרות.

5. מידוף לאחסון ושימור בקבוקי יין - תכנון המידוף צריך להיעשות בצורה קפדנית, בהתאם לגודל וסוג הבקבוקים הקיים באוסף (בורדו, שמפניה וכד'), ותוך ניצול מרבי של חלל החדר. חומרים לדוגמה: בטון או עץ שאינו סופח לחות, עמיד בפני טחב ואינו פולט ריחות, ברזל טבעי מצופה קפוס, (מונע חלודה) או אבן.

לעניות דעתנו, אף חדר יין איננו שלם ללא מדפים פתוחים (או מתלים יפים למדי) לתליית כלי הגשה והצגת תוויות יפות.

6. בידוד ואיטום - יש לבודד ולאטום את קירות החדר ולעיתים אף את תקרתו. בחדר היין צריכות להשמר טמפרטורה נכונה ולחות גבוהה, ובמידה והקירות אינם מבודדים ואטומים עלולה להווצר בהם פטרת.

7. דלת - יש לאטום ולבודד את דלת הכניסה לחדר היין, ובכלל זה את המשקוף, כדי שחום לא יחדור לחללו ולחות לא "תברח" ממנו החוצה.

ומה איתנו? אנחנו חולמים על היום שבו גם לנו יהיה תקציב לעצב חדר יין משלנו. עד אז, נסתפק בתמונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר