מגיב לראשונה

פרוש: אני רוצה בחירות, מוכן למכונת אמת

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, הגיב לראשונה על פסילתו של פינדרוס ואמר כי ההליכה לבית המשפט הייתה שגיאה והוא לא קשור אליה כלל. בנוסף, שלח פרוש מכתב לתושבים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש נפגש הלילה (חמישי) עם קבוצת בחורי ישיבה ובין היתר דיבר בגילוי לב על הסערה סביב פסילת יריבו הפוליטי יצחק פינדרוס על ידי ביהמ"ש המחוזי.

"אני רוצה לומר משפט", אמר פרוש לצעירים, "רבותי על אף שהתנהגו איתי לא הוגן וזה עומד איפה שזה עומד, אני חושב שזה לא בסדר מה שעשו בזה שהלכו לבית משפט, ואני אומר לכם - צריכים ללכת לבחירות כי צריכים ללכת לבחירות, יש דרך לבחור ובעזרת השם הזכויות שלי בעיר, הקדוש ברוך הוא יעזור שאני יבחר אבל לא דרך טובה לעשות בצורה שעשו שהלכו לבית משפט, על אף שלפני 11 שנים אותו אחד שמתמודד פה, בשם שלו עשה תביעה נגד רובינשטיין ושס"ג"

אחד הבחורים שאל את ראש העיר "אין לך קשר לעתירה?" פרוש הגיב "לא. ואני הולך על זה למכונת אמת. יהיה בחירות בסיעתא דישמיא ואני אנצח בעזרת השם אבל לא הולכים לבתי משפט, לא זוכר את עצמי מימי הולך לבית משפט".

כזכור, נפסל פינדרוס על ידי בית המשפט לאחר שלא הוכח כי אכן העביר את מרכז חייו לעיר אלעד כפי שדרשו העותרים.

לקראת הצהרים שלח גם ישראל פרוש מכתב לתושבי העיר בו הסביר את עמדתו בנוגע להסכם שעליו לעזוב את העיר עם סיום הקדנציה.

להלן נוסח המכתב המלא:

ערב שבת קודש לסדר: אַל-נָ֨א תְהִ֤י מְרִיבָה֙ בֵּינִ֣י וּבֵינֶ֔ךָ כִּֽי-אֲנָשִׁ֥ים אַחִ֖ים אֲנָֽחְנוּ

תושבי אלעד, אחיי היקרים

במהלך שנות פעילותי הציבורית פה באלעד, הצלחתי בסייעתא דשמיא לפעול רבות למען העיר והתושבים. קידמנו יחד את אלעד למקום טוב יותר, מבחינה רוחנית וגשמית.

ברוך ד', זכיתי לאמון רב מגדולי ישראל שליט"א, שראו את התוצאות הברוכות של הפעילות והורו לי להשאר כאן בעיר. ואם אדרש, אף אוכיח זאת גם בכתובים. לאחר שסייעתי בהבאת והקמת ישיבת תורה בתפארתה בעיר אלעד, אמר לי מרן הגאון הגדול רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל כי אני ראוי לאלעד.

משכך, ערך הדיין הגרי"מ סילמן שליט"א הסכם, שלפיו אני אשאר בתפקידי כראש העיר אלעד, על מנת להמשיך ולייצב את העיר, לעוד חמש שנים. ביקשתי כי בשל העובדה שאני מטופל במשפחה וילדים במוסדות חינוך, ואני נדרש להיערכות מוקדמת אם בכוונתי לעבור לעיר אחרת, שהדברים יוחלטו בשלב מוקדם.

הרב סילמן שליט"א ביקש שנמתין שבועיים לקבלת אישור להסכם, אך שאשאר בעיר אלעד. לצערי, בשבועיים אלה התרחשו דברים שהפכו את כל הקערה על פיה. ומאז החלה המחלוקת לפרוץ בעיר אלעד.

חשוב לי להדגיש: ידי לא שותפה להליך המשפטי שנפתח. הבהרתי כי צעדים אלה לא מתאימים לציבור החרדי הנשמע להוראות גדולי ישראל.

כאמור, לאחר ברכתם של גדולי הדור, נשארתי פה באלעד. אני נשמע למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אך כפי שבוודאי למדתם בשנות כהונתי באלעד, אני מכבד כל גדול בישראל.

לכן, אני פונה עוד פעם לכל הצדדים. בעזרת ד' אני אשאר כאן בעיר בתפקידי כראש העיר אלעד, למען אלעד, למען התושבים, למען שלא יתרחש ח"ו ביזיון כבוד התורה, בואו נשלב ידיים ונהיה שותפים לעשיה למענה של העיר אלעד ועתידה.

בברכת שבת שלום

ישראל פרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר