מפחד העולם

ראש הממשלה נכנע: פינוי חאן אל-אחמר נדחה

ההתנחלות הבדואית הבלתי-חוקית הסמוכה לכפר אדומים, עמדה לפני פינוי קרוב - שאף אושר בבג"ץ, אך ברגע האחרון הגיעה הוראה מלמעלה לדחות את הביצוע עד להודעה חדשה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניסיון פינוי ההתנחלות הבדואית (צילום ארכיון: Yaniv Nadav/Flash90)

בישראל הוחלט, על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדחות את פינוי הכפר הבדואי-פלסטיני חאן אל-אחמר, שליד כפר אדומים.

כוחות הפינוי במנהל האזרחי בצבא במשטרה ובמג"ב כבר התכוננו לפינוי קרוב, של הישוב הבלתי חוקי, אך קיבלו לפתע הודעה מגבוה כי הפינוי נדחה - עד להודעה חדשה.

גורם מדיני בכיר צוטט ב-ynet, עולה כי פינוי חאן אל-אחמר נדחה עד להודעה חדשה, כי "הכוונה היא לנסות למצות את המשא ומתן ואת ההצעות שהתקבלו מגורמים שונים, כולל בימים האחרונים", ציין אותו גורם מדיני.

לפני כמה שבועות בג"ץ דחה כזכור את עתירות תושבי חאן אל-אחמר נגד פינויים, בתום מאבק משפטי ובינלאומי ארוך שנים. בית המשפט אישר למדינה להרוס את הכפר, ולהעתיק את התושבים שלו לשטח חלופי שנמצא על אדמות ליד בעיירה השכנה עזריה.

תושבי המאחז הבלתי-חוקי קיבלו לאחר מכן הודעה שלפיה עליהם להרוס את כלל המבנים במקום. בצו שנמסר על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים נכתב אז: "ככל שתמנעו מלעשות כן, יפעלו רשויות האזור לממש את צווי ההריסה בהתאם לפסיקת בית המשפט ולכל דין".

ההחלטה להרוס את היישוב של בני שבט הג'האלין, שהתיישב באזור שבין מעלה אדומים ליריחו בשנות ה-50, ומכיל כיום 180 בני אדם - עוררה גל תגובות חריפות בארץ ובעולם, שכלל בין היתר את הודעת התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כי אם תמשיך ישראל בהריסת הכפר הפלסטיני-בדואי חאן אל-אחמר בגדה המערבית - ייתכן שהדבר יוגדר כ"פשע מלחמה".

לדבריה, "פינוי בכוח בעת הזו נראה בלתי נמנע, והריסת הרכוש ללא צורך צבאי והעברת אוכלוסייה בשטח כבוש מתאימות למאפיינים של פשע מלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר