אבל כבד

רבה של בני ברק: הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל

הבוקר הלך לעולמו רבה של העיר בני ברק ומרבני יהדות תימן, הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל. הרב קורח היה מקורב לרב אהרן קוטלר והיה הרב הרשמי הראשון של העיר ב"ב (דיין האמת)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר הבוקר (שני) לאחר מחלה הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל רבה של בני ברק וזקן רבני תימן בן 84 בפטירתו

הגר"ש זצ"ל נולד למשפחת רבנים בצנעא. בילדותו למד אצל הרב חיים צאלח ואצל סבו הרב עמרם קורח, רבה הראשי האחרון של יהדות תימן. בשנת תש"ט עלה לארץ ישראל והתגורר עם אביו וסבו בירושלים. אחותו נעלמה, לטענתו כחלק מפרשת ילדי תימן

למד בישיבת 'מקור חיים', בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה. משנת תשי"ג למד בישיבת 'מרכז הרב' שבירושלים. לאחריה בישיבת פוניבז' בבני ברק. כמו כן למד בישיבת לייקווד והיה מקורב לרב אהרן קוטלר.

לאחר נישואיו למד בכולל אברכים שעל ידי ישיבת פוניבז'. לאחר מכן נתמנה לחבר הרבנות בבני ברק ובהמשך נבחר לרב העיר. הוא היה הרב הראשון של העיר בני ברק המוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל.

חיבר סדרת ספרי עריכת שלחן על מנהגי תימן; עריכת שולחן - ילקוט חיים - חיבור הלכתי על סדר השולחן ערוך אגדה של פסח - עריכת שולחן שפת מלך, אהבת המלך, זמנים למלך על משנה תורה לרמב"ם זאת אמונתי ועוד.

בדרשה שמסר לתלמידיו ממיטת חוליו אמר: "התנהגתי כל חיי בכל הכללים הרפואיים לא אכלתי חיטה וכל מה שהרופאים מקפידים כביכול ולפי הכללים שכתובים, שמרתי על נפשי, אבל ההפתעה באה ממקום אחר שלא צפיתי. צדיק הוא השם וצדיק משפטו. אמנם התחנכתי לבוז להבלי העולם. אבל עכשיו הכל מתגמד, אין לשום דבר ערך לא רבנות ולא כסף".

כזכור, משרד הדתות החל בהליך לבחירת רב חדש לבני ברק במקומו, לאחר שהגיע לגיל גבורות.

הלווית רב העיר בני ברק הגר"ש קורח תצא בשעה 13:30 מבית מדרשו ברחוב מימון - לבית החיים סנהדריה בירושלים שם ייטמן.

מתנועת ש"ס ומועצת חכמי התורה נמסר כי הם "מבכים מרה את הסתלקותו האי גברא רבא, גאון התורה וההלכה, רבי שלמה קורח זצוק"ל, זקן רבני עדת תימן ורבה של העיר בני ברק והוא בן 84 בפטירתו.

"הגאון זצ"ל היה נצר לשושלת רבנים עתיקת יומין שכיהנה בצנעא שבתימן, בן לאביו מארי יחיא קורח זצ"ל וסבו מארי עמרם קורח זצ"ל רבה הראשי האחרון של יהדות תימן. עלה לארץ הקודש והתחנך בישיבות מקור חיים, אור ישראל ופוניבז'. כמו כן למד בישיבת לייקווד והיה מקורב לראש הישיבה מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל. לאחר נישואיו התמנה כחבר הרבנות בבני ברק ולימים נבחר כרבה של העיר. שימש במשך עשרות בשנים כרבם ומורה דרכם של קהל עדת תימן בארץ הקודש ואף חיבר חיבורים תורניים חשובים כדוגמת סדרת הספרים 'ערוך השולחן' ועוד.

"עמד בקשרי ידידות אמיצים בעיצה וההלכה עם מרן אביר הרועים הגאון רבנו עובדיה יוסף זצ"ל, והעמיד תלמידים לאלפים.

"מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והרבנות, לקהל עדת תימן ולכלל עם ישראל ומן השמים ננוחם".

יו"ר 'מאוחדים בבני ברק', שלמה גורי, העומד בראש רשימת הבית היהודי, שהיה תלמידו של הגר"ש קורח זצ"ל, החליט לעצור את פעילות הבחירות ולסגור את המטה למשך היום. גורי אמר כי "מורי ורבי למעלה מ-40 שנה הלך היום לעולמו. בכל נושא שהייתי צריך התייעצתי איתו כולל בעסקים. בשמי ובשם חברי הסיעות, אני שולח לכל משפחתו ותלמידיו ותושבי בני ברק, תנוחמו מן השמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר