יום של הכרעות

בג"ץ דן בכשירות המועמדת הנתמכת ע"י דגל התורה

אחרי ההכרעה הסופית על פסילתו של מועמד דגל התורה וש"ס באלעד, מתקיים כעת באולם בית המשפט הדיון בעתירה לביטול פסילתה של עינת קליש רותם לראשות העיר חיפה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בחשוון תשע"ט | 22.10.18
ענת קליש רותם בבית המשפט, היום (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, התקיים היום (שני) הדיון בעתירת 'העבודה' נגד ההחלטה לפסול את עינת קליש רותם, כמועמדת מטעם המפלגה לראשות עיריית חיפה.

השופטים, ניל הנדל, יעל וילנר ועופר גרוסקפף, התבקשו על ידי עורכי הדין איתן הברמן, אורי הברמן ומיכל רומנו, המייצגים את קליש רותם, לבטל את החלטת נשיא בית המשפט המחוזי השופט רון שפירא, שכזכור נימק את פסילת מועמדותה, בכך ש"המועמדת והמפלגה ידעו על התקלה מראש ובחרו להתעלם, בהתנהגות מתחכמת", כשהוא מכוין לחתימת אותו עורך דין גם על מועמד אחר: ישראל סביון.

קליש, מחוץ לאולם הדיונים

לפי עוה"ד העותרים, "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית. אכן הגשת הרשימות בבחירות מחייבת הקפדה על הוראות ויש בכוח חלקן להביא לפסילתו של מי שלא נהג כנדרש. ואולם לא כל טעות מביאה לפסילתן של רשימות והמועמדים מטעמן לראשות העיר".

מי שליווה את ענת קליש רותם בכניסתה לאולם הדיונים בביהמ"ש העליון, הוא יו"ר דגל התורה בחיפה מיכי אלפר, שתנועתו שמה את כל יהבה באפשרות כי היא תביס את ראש העיר המכהן יונה יהב, איתו שרויה 'דגל' בסכסוך עמוק, בבחירות הקרובות.

יצוין, כי שני שופטים מתוך ההרכב שבדיון החיפאי, וילנר והנדל, ישבו גם בהרכב שדן במהלך הבוקר בעתירה לבטל את ההחלטה לפסול את מועמד דגל התורה וש"ס לראשות עיריית אלעד, יצחק פינדרוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר