טור אישי

פתק לבן // הרב ישראל גליס

היום הג'ינגלים והמסרים הם בקצב מועדונים מפוקפקים, אין בהם שום תקווה והבטחה. רגע, גם אני הולך להצביע ולא בפעם הראשונה, אני מחפש מסרים ברורים. טור אישי (חרדים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
חלק מהמועמדים בירושלים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יום רביעי הבא נהיה אחרי הגיהינום הזה שנקרא "בחירות", עד אז יש אפשרות שהעסקנים יגיעו לסיכומים ביניהם ויתאחדו, ומה שיישאר זה החורבן שהם עשו, והשנאה שחלחלה בקרב הנוער והצעירים.

עד היום כשרואים את הנציגים החרדים שמציעים את מרכולתם ואת עשייתם, מקיפים אותם צעירים שזועקים חמס נגד הצעירים האחרים.

אולי לא שמעתם אבל יש מושג של ג'ינגלים, שגם אני עסקתי בהם לפני שלושה עשורים, הם היו מתונים וענייניים, היום הג'ינגלים והמסרים הם בקצב מועדונים מפוקפקים, אין בהם שום תקווה והבטחה.

שמעתם את הלהיט החדש שיקפיץ לכם את הבחירות? הלכתי לשמוע. אולי אני מיושן ולא מבין מה יפה בהקפצה הזאת.

רגע, חברים, גם אני הולך להצביע ולא בפעם הראשונה, אני מחפש מסרים ברורים - מתי יזפתו את רחוב יחזקאל, צפניה, עזרא, עלי הכהן ועוד... מתי תהיה תאורה נורמלית ברחובות סורוצקין, יעקבזון, אמרי בינה. מי מקבל על עצמו את המשימה שירוקנו את פחי הזבל פעמיים ביום, ולא בשעה 8 בבוקר כשכולם ממהרים לבית הספר או לתלמוד תורה או לישיבה קטנה ועוד.

אף אחד מהמועמדים שרוצים לשלוט בעיר לא מצהיר שהוא מקבל על עצמו את המשימה, אחד הגיע בגלל הקומבינה, ואתמול ראיתי אותו בהלוויה של יהודי מכובד, הוא מסתובב עם צלם צמוד ומחר יופיעו התמונות שיש לו הרבה תומכים.

אחד כי יש סכסוך בין קבוצות שונות והוא חושב שהוא יזכה מההפקרות הזאת, אחד בכלל לא שומר מצוות ומוקף כיום בחרדים - יעני מבינים.

זה לא סוד שאני חושב שיש אחד שאולי ייתן תשובות מתוך הניסיון, ופה נקודה חשובה: רבים ורבים מאד נעזרו בו במשך שנים שהוא בעירייה, איפה הכרת הטוב?

לא נשכח! אנחנו הולכים להצביע לועד בית וחשוב שכל עסקן שרוצה להיבחר יציג את מה שהוא עשה בעירייה במשך 5 שנים האחרונות.

בפרשת השבוע שעבר נאמר: "ויהי ריב בין רועי מקנה אברם... ויאמר אברם אל לוט אל נא תהי מריבה ביני ובינך בין רועי ובין רועיך". מה ההבדל בין "ריב" לבין "מריבה"? מבאר השל"ה הקדוש כי כך דרכו של ריב, אם לא עוצרים אותו בעודו בראשיתו, מתפתח הוא ומתרבה והופך למריבה. הוא שאמר אברם אבינו ללוט. עלינו להפסיק לריב מיד כדי שיישאר לשון זכר שלא מוליד ולא יתפתח למריבה לשון נקיבה.

כך כיום, אמר יהודי ירושלמי, מה נוגע אלי המריבות האלו של העסקנים? לי יצא משהו מזה? רק נכדיי מדברים היום נגד ונגד ואני מיושן אין לי דעה, לא בעד ולא נגד, אני רוצה מדרכה מתוקנת, אוטובוס שיוצא לכותל ומחזיר אותי שלם, שהנכד שלי לא ילמד בקרוואן דולף, בניי ובנותיי עזבו את ירושלים - אולי אזכה שנכדיי יישארו בירושלים.

כל האסיפות עם כל גדולי התורה והאדמו"רים לא מדבר אלי כי זה לא הצבעה על איזה אידאולוגיה מסוימת אלא לוועד העיר.

אז זו קריאה שלי ועוד עשרות אלפי חרדים בירושלים - תתאחדו, אין שום סיבה לפילוג הזה, כי מהפילוג הזה כולנו נפסיד.

ואם לא תתאחדו - נצביע בפתק לבן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר