בשורה ל'דגל'

העתירה התקבלה: הוכשרה מועמדות קליש לראשות חיפה

שופטי בית המשפט העליון הכריעו, וביטלו את ההחלטה לפסול את מועמדותה של עינת קליש רותם, הרצה לראשות עיריית חיפה מול ראש העיר המכהן יונה יהב, בתמיכת הציבור הליטאי המקומי (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ענת קליש רותם בבית המשפט, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהפך דרמטי בחיפה: שלושת שופטי בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, קיבלו לפני זמן מה (שני) את עתירת 'העבודה' נגד ההחלטה לפסול את עינת קליש רותם, כמועמדת מטעם המפלגה לראשות עיריית חיפה.

בפסק הדין כתבו השופטים: "לאחר שמיעת טענות כל הצדדים בדיון שנערך בפנינו, החלטנו לקבל את העתירה המופנית כנגד פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים בחיפה, שדחה עתירה נגד החלטת מנהל הבחירות בעיר חיפה לפסול את עותרת ואת מועמדותה של עותרת 4 לכהונה כראשת העיר חיפה.

"תחת זאת, אנו מורים כי רשימת "חיים בחיפה" תהיה רשאית להגיש עד מחר, 23.10.2018, בשעה 17:00, רשימת מועמדים מתוקנת כדין לבחירות בעיר חיפה, וכן את ד"ר עינת קליש רותם כמועמדת לראשות העיר חיפה".

בבוקר זה נראה היה קרב אבוד. אחרי פסילת מועמדם של דגל התורה וש"ס לראשות עיריית אלעד, יצחק פינדרוס, ההנחה הרווחת במסדונות בית המשפט העליון היתה שבליבם של השופטים גמלה ההחלטה לא להתערב בהחלטות בית המשפט המחוזי, וכל המתמודדים שהגיעו לעתור היום נגד ההחלטה לפסול אותם, לא ימצאו סעד בבית המשפט, וממילא דינה של קליש רותם להיפסל סופית.

עו"ד עמית חדד (באדיבות המצולם)

אלא שבסדרת מהלכים משפטיים, הצליח עו"ד עמית חדד, המייצג את עינת קאליש, להפוך את הקערה על פיה. הפרקליט הבכיר, המייצג כידוע גם את ראש הממשלה, ומוכר כמי שנכנס בשנים האחרונות לניהול כל התיקים המשפטיים הבולטים לצידו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, פרס במשך שעות ארוכות את טיעוניו ברהיטות, מול שלושת שופטי 'העליון'.

בין היתר הוא הסביר, כי פקיד הבחירות שהיה אמון להתריע בפני המועמדת על כך שהטפסים שהוגשו אינם תקינים, לא עשה את מלאכתו, והמועמדת, שזוכה לתמיכה רחבה, לא אמורה לסבול כתוצאה מרשלנות של פקיד הבחירות ושל עורך דינה. "האדם את חטאו בלבד ישא", טען עו"ד חדד בלהט.

במהלך הדיון, הצליח חדד להביך את נציגי המדינה, ששוב ושוב נותרו בלי תשובות לשאלות שהטיח בהם. כבר בשלב בו הם ביקשו הפסקה מהדיון, הבינו כולם שהעתירה של קליש צפויה להתקבל.

יהב בתגובה עולצת לפסילתה הראשונית של קליש (צילום ארכיון: אסף חן, ynet. תמונה ראשית: Flash90)

בתום הדיון, החליטו השופטים, שרק שעות ספורות קודם לכן פסלו את מועמדותו של פינדרוס, לאשר את מועמדותה של קאליש, ולאפשר לה להתמודד בבחירות.

קליש עצמה יוצאת מחוזקת מהעתירה נגדה, לאחר שנראה שיריביה הפוליטיים, וראש עיריית חיפה יונה יהב בראשם, לא חסכו במאמצים לפסול את מועמדותה מטעמים טכניים ולא דמוקרטיים.

גורמים משפטיים מסבירים כעת ל'כיכר השבת', את ההבדל בין קליש לפינדרוס, שנפסל: "העתירה של פינדרוס היתה מראש חסרת סיכוי. היה ברור לכולם שאם הפרקליטות תתנגד לעתירה, השופטים לא יחוו דעה. בחיפה לעומת זאת, שם היה נדרש נס משמעותי לא פחות, ועמית חדד הצליח להפוך את הקערה על פיה ולהצדיק את מעמדו כ'קוסם' של מערכת המשפט הישראלית".

חזרתה של עינת קאליש לזירה צפויה להוביל לדרמה בחיפה, לאחר שזכתה לתמיכת מפלגת העבודה, דגל התורה, ישראל ביתנו וגורמים רבים בעיר, והיא מהווה כיום המועמדת המובילה מול ראש העיר המכהן יונה יהב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר