תקווה אחרונה

ש"ס ו'דגל' פנו לאריה דרעי: "תדחה את הבחירות באלעד"

ש"ס ו'דגל' פנו לשר הפנים אריה דרעי בבקשה להורות על דחיית הבחירות לראשות העיר אלעד, כך שיצחק פינדרוס יוכל להגיש את מועמדותו: "פגיעה אנושה בזכותם הבסיסית לבחור ולהיבחר" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ויצחק פינדרוס (צילום: יעקב כהן)

תנועת ש"ס ותנועת דגל התורה פנו הערב (שני) לשר הפנים - ויו"ר ש"ס - אריה דרעי בבקשה לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד, כך שיתאפשר ליצחק פינדרוס להגיש מועמדות לראשות העיר, וזה לאחר שבג"צ דחה את עתירתו ולא אפשר לו להתמודד לתפקיד.

את הפניה העבירו 'דגל' וש"ס באמצעות עו"ד צבי אגמון, מי שנחשב למומחה לדין המנהלי, ומבקשים את דחיית הבחירות לראשות העיר אלעד כך שיתאפשר להציג מועמד לראשות העיר הנתמך על ידי סיעות ש"ס ו'דגל' בעיר.

במכתבו כותב עו"ד אגמון בין היתר כי : "משמעות החלטה זו של בית המשפט הנכבד – המשאירה על כנה את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים: לפסול את מועמדתו של פינדרוס - הינה כי ציבור שלם ורחב מאוד, למעשה מרבית תושבי העיר אלעד, נותר ללא מועמד לראשות העירייה. דבר המהווה פגיעה אנושה בזכותם הבסיסית לבחור ולהיבחר".

עו"ד אגמון ציין במכתבו לשר דרעי תקדים משפטי משנת 2003 בו איפשר בית המשפט העליון את דחיית הבחירות וכדלהלן : "אכן, השיקול המרכזי בקיומן של בחירות במועדן הוא מיצוי תכליותיו של ההליך הדמוקרטי, אשר לא רק ייתן ביטוי לזכות לבחור ולהיבחר, אלא גם יבטיח בעקבותיו קיומו של מינהל דמוקרטי אשר בכוחו לפעול על-פי עקרונות מינהל תקין ולספק את השירותים החיוניים לרווחת תושבי המקום.

המכתב של עו"ד אגמון לשר דרעי

"במקרים קיצוניים שאין בהם ביטחון כי תכליות אלה אכן יושגו, נתונה לשר הסמכות – ופעמים אף החובה – לדחות את מועד קיום הבחירות כדי להבטיח כי ההליך הדמוקרטי, לכשיתקיים, ישיג את יעדיו העיקריים בקביעת דמותה ודרך פעולתה של ההנהגה המקומית ובעיצוב אורחות חייהם של תושבי המקום."

את מכתבו מסיים עו|ד אגמון בדרישה חד משמעית ובלתי מתפשרת לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 5 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) ולהורות על דחיית הבחירות.

מש"ס ו'דגל התורה' נמסר: "תנועות דגל התורה וש״ס המונחות כאמור על ידי גדולי ישראל יעשו את כל אשר לאל ידם וימצו כל אפשרות כולל פניה לבית משפט העליון ולכל ערכאה רלוונטית כדי להגשים את רצונם של גדולי ישראל ורוב תושבי העיר לאפשר להם לבחור מועמד בהתאם לאורח חייבם והשקפת עולמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר