'אגודה' עולה להתקפה

ישראל פרוש מגיב: אני חוטף בגלל שצייתתי לרב שטיינמן

מאיר פרוש: "במקום אחר רמטכ"ל היה לוקח אחריות". ליצמן: "למה הם מחפשים מחלוקת?". זייברט: "חסיד לא הולך אף פעם לערכאות". ישראל פרוש: "דגל פחדו לדבר איתי, שלחו אותי לכלף" (מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר יממה של התקפות מצד 'דגל התורה' וש"ס, התקיים אמש (שני) כנס בחירות בבית המדרש ויזניץ' באלעד, כנס בו השתתפו בכירי 'אגודת ישראל' והגיבו למתקפה נגדם כי הם אלו שעמדו מאחורי העותר שי נתן שהוביל לפסילתו של יצחק פינדרוס.

ראשון הדוברים היה בנו של האדמו"ר מויזניץ, שהצהיר בשם אביו שישראל פרוש נשמע ומציית לרבנים בכל שנות כהונתו כראש עיר. "לכל אלה שאומרים אחרת, ישראל פרוש לא ניסה אף פעם לתרץ תירוצים, כשביקשו ממנו גדולי ישראל הוא עשה. גם עכשיו, הוא הגיע כבר בחודש סיוון לשאול אם לעבור לעיר אחרת, וקיבל תשובה להישאר באלעד".

יו"ר 'שלומי אמונים' מאיר פרוש תקף: "מתחילים לשמוע קולות זלזול מצידם ברבנים שלנו. אני מבקש שיפסיקו לזלזל בגדולי ישראל שלנו. אנחנו מכבדים את כל גדולי ישראל, אני מצפה שגם יכבדו אותנו".

בהתייחסו לעתירתו של שי נתן, ולפסילת פינדרוס, אמר פרוש כי "זורקים עלינו את נושא הבג"צ, כאשר אין לנו שום קשר לכך. במקום אחר רמטכ"ל היה לוקח אחריות על מחדל כמו שקרה פה בהגשת הרשימות".

לאחר מכן הזכיר פרוש את מה שהתרחש בבית שמש, כאשר - לדבריו - בעוד נציגי דגל התורה כבר ערכו גורל מי יהיה מועמדם לראשות העיר, אגודת ישראל היא זו שהצילה את מועמדות אבוטבול. "אני שואל פה את ידידי הרב ליצמן, שמעת מדרעי תודה על כך שהצלנו את הראש עיר שלו?", פנה בציניות לליצמן, שענה בשלילה".

מזכ"ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק היוצא, חנוך זייברט הזכיר לנוכחים: "אני שומע שמדברים היום על הליכה לערכאות. חסיד לא הולך אף פעם לערכאות. אני יכול להוכיח לכם את זה, אני הייתי עכשיו ראש עיר חמש שנים. היו הרבה עתירות. אף אחת מהן לא היתה מחסידים...".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס השתלשלות העניינים בירושלים, כאשר דגל התורה חזרה בה לפתע מהסיכומים עם אגודת ישראל, רגע לפני יום כיפור: "לא חשבו לרגע שמחר יום כיפור. התברר שכשראש הישיבה נרדם והתעורר ונעלם הם בגדו בחדר אחר עם ליאון. אני לא מבין את ההתנהגות הזו שלהם. אני לא עוזר להם? הרב מאיר פרוש לא עוזר להם? ישראל פרוש לא שירת אותם? למה הם מחפשים מחלוקת?".

בהתייחסו לבג"ץ אמר ליצמן כי "חבל שבג"ץ פסל, זה ממש מעשה שטן, כך לא נוכל להוכיח מי היה בכל מקרה מנצח, אין ספק שישראל פרוש היה מנצח".

ראש העיר ישראל פרוש אמר בכנס כי "כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים תמכו בי ואמרו לי להישאר באלעד. מה קרה בדרך? תראו בכל הארץ. עשו מחלוקת בכל הארץ. אמרתי שיהפכו אותי ליותר גרוע מטומי לפיד והם מצאו את הדרך. אני הצהרתי שאסור ללכת לערכאות. המתמודד השני בעצמו הלך בביתר לערכאות. והשותף החדש שלו הלך לערכאות נגד מרן הגר"ע יוסף. אבל הם קבעו "רק לא שרוליק פרוש". אתם יודעים למה? כי היה יותר מידי טוב. אין רב בעיר מכל העדות שחושב שאני צריך לעזוב. כל הרבנים הספרדים חתמו עם החותמת שאשאר.

"היו פה חמש שנים שקטות. כולם קיבלו. עכשיו יש שבועיים שהם ינסו להסביר למה לא קרה פה כלום. אנחנו הולכים ברחוב בלילה. מאות בחורי ישיבות ברחוב מחכים לבלגן. אחד מהם לא חסיד. ויש פה מאות בחורים חסידיים בעיר. ודגל התורה לוקחים פטרונות על התורה?"

לאחר מכן הוא הזכיר את ניסיונו ברגע האחרון להגיע להסכם, כשהוא מספר כי "דגל פחדו לדבר איתי, שלחו אותי ליוסף חיים כלף, השפלתי את עצמי וישבתי בבית של דרעי 9 שעות בניסיון להביא שקט בעיר, אבל הם רצו שאבגוד באבי דיין שעזר לנו להציל את העיר".

עם זאת, הוא הצהיר בדבריו כי "אל תחשבו שאחרי הבחירות אני אנקום במישהו. אני ראש עיר של כולם. יש גם צרכים של עוד ציבורים ואני אשמור עליהם. יש נוער מתמודד שצריך טיפול והוא יקבל. אלעד היא עיר טובה. עיר שיש בה מקום לכולם. עיר שמכירים כל אחד את הצרכים של השני. ועכשיו יש מי שמנסה להרוס את הכל.

"הם עושים שותפות עם מי שהיה סגן שלי והלך בריש גלי נגד תורה בתפארתה. רק לא ישראל פרוש. יש פה יותר משלושת אלפים תלמידי ישיבות בעיר. הרבה יותר הם ליטאים מחסידים. ואני רואה אותם עושים הפגנה מתחת הבית שלי. זה לא יפריע לי. אני אביא עוד אלפים. כי חודש יתסיסו אותם, אבל העיר תראה עוד חמש שנים אחרת".

פרוש המשיך ותקף את דגל התורה כשהוא מזכיר כי "כל מה שחטפתי פאשקווילים והתקפות במהלך הכהונה שלי היה בגלל מריבות בתוך הליטאים וזה שאני צייתתי למרן הרב שטיינמן זצ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר