הבחירות בירושלים

חיים כהן: 'החיבוק של נכד מרן עם אותה משפחה - לא מובן'

הביקורת על סיעת ש"ס, היחסים עם היו"ר אריה דרעי, התמיכה במשה ליאון, דעתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל והחיבור בין יוני יוסף לאלי ישי • חיים כהן בראיון באולפן 'כיכר' על הבחירות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס, חיים כהן, מדבר בראיון ב'אולפן כיכר', על ההיערכות לקראת הבחירות, המאבקים הפנימיים בתוך סיעת ש"ס המקומית, האמון לו זכה מיו"ר ש"ס השר אריה דרעי - למרות תדרוך העיתונאים, מדוע ש"ס אינה תומכת במועמד חרדי ראשות העיר, מה דעתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בעניין ותוקף את יונתן יוסף מסיעת 'מאוחדים'.

כותרות הראיון

היערכות לבחירות:"מקווה שהכל יהיה בסדר, יש תחושה מאד חיובית וטובה. אני נדהם מכמות בני התורה שלנו, וזה ממש מחמם את הלב.

"הפעם זה הולך להיות דבר אחר לגמרי מפעמים קודמות, משתי סיבות: א. עד היום, רוב המנדטים שלנו לא היו מבני תורה. היה הרבה ציבור מסורתי. ב. הפעם, הולך להיות מיני-פריימריז, כל ציבור רץ בנפרד.

"יום לאחר הבחירות, נוכל לדעת כמעט בוודאות כמה כל אחד שווה, וזו בדיוק המראה".

הביקורת על סיעת ש"ס בירושלים: אני לא רוצה להיכנס למה שהיה, אני דוגל בשיטה 'סור מרע ועשה טוב'. אני יכול להגיד לך שמאז שנכנסתי, הדברים שהצלחנו להשיג הם מעל הטבע, ואת זה צריך לזקוף לכל הסיעה. יש שיתוף פעולה מלא בין כל חברי הסיעה.

"יש לנו סיעה מאוחדת, ומטבע הדברים זה מאד פוגע בסיעות אחרות. תמיד יש את אלו שמנסים להיות בני משפחה של קורח ולזרוע מחלוקת".

ציפיות: "אני מאמין שש"ס תשמור על כוחה. כל מה שקשור לסקרים אני לא רוצה להתייחס כי הם מגיעים רק לציבור המסורתי לא יכולים להגיע לציבור החדש, שזה הציבור שאנחנו מדברים עליו".

תיק מנח"ח: "אני גאה שהיתה לי יותר מיד בהעברת התיק מ'דגל' לש"ס, ששילמתי על זה מחיר מאד יקר מצד גורמים ב'דגל'. אני בטוח שיהיה לי שכר גדול בשמים.

"ב-5 השנים האחרונות היה ניתן לעשות הרבה יותר, אבל תמיד בתיק חדש שמגיע לדבר חדש, לוקח זמן. לכן חייבים להגיע למצב שהתיק הזה יישאר בידינו עוד 5 שנים, כדי לגמור את מה שהתחלנו".

התמיכה במשה ליאון: "יש 2 היבטים. א. לפי ההערכות שלנו, למועמד חרדי אין סיכוי. ב. כששימשתי בבית הרב אלישיב, הוא נשאל לגבי יהודי ללא כיפה אם ניתן לצרפו למניין. הרב אלישיב ענה לו: אם הוא ספרדי, מותר לצרפו. אם הוא אשכנזי, אסור. ולמה? לספרדים יש חזקת מסורת.

"תמיכת הרב אלישיב במועמד חרדי היתה בתקופות שניצב מולו מועמד חילוני. כך היה בתקופת פרוש ולופוליאנסקי, שהיתה בעיה של חילול ה'. כיום זה לא המצב.

"אנחנו הספרדים, בטוח שאי אפשר לבוא אלינו בטענות. אנחנו גאים בדבר הזה, ואני חושב שבעז"ה ננצח".

סיעת 'יחד': "לא אתייחס ישירות ל'יחד', כי אנחנו לא חוששים. כל אחד צריך לעשות מה שהוא מבין.

"לגבי נכדו של מרן הרב עובדיה, יש משהו שלא מסתדר לי: אחרי פטירת אביו, הרב יעקב יוסף, שידוע שהוביל את כל המאבק בנושא עמנואל - כך שמעתי בשמו, אמר שהמשפחה הירושלמית הידועה רצחה את אבא שלו. ועכשיו אני רואה חיבוק של הבן שלו, ביחד עם המשפחה הירושלמית, אני חושב שהוא צריך להסביר את זה".

המיקום ברשימה: "אני משתדל מאז שנכנסתי, להיות נאמן לשני אנשים: חכם שלום כהן, וליו"ר התנועה. ביקשו ממני להיכנס לסיעה, אף אחד לא חתם לי אם אני ממשיך. והיה אם יבקשו ממני, בבקשה.

"לא עשיתי שום השתדלות בדבר הזה, אני שמח שקיבלו את ההחלטה לשים אותי במקום 2, כי זו תעודה שהצלחתי במשימה".

היחסים עם דרעי: "אני חושב שבין כל אלו שמדברים על הנושא הזה, לא הסתתרתי, וביקשתי סליחה, מילה וכפרה לפני היהודי הזה. בניגוד לאחרים, שבמשך 10 שנים דאגו לדקור אותו. עוד לא ראיתי אחד שקם על הבמה והתנצל בפניו.

"נכון שטעיתי פעם אחת, התנצלתי, אבל יש מעל 20 שנה חברות, אני לא חושב שכל פעם צריך להעלות את הדבר הזה. זה אפילו לא בטל בשישים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר