הקרב בירושלים

הרמז של נשיא המועצת לבחירת משה ליאון. צפו

במכתב מיוחד הורה נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן להצביע עבור משה ליאון וש"ס. בכינוסי הבחירות בעיר, הביא את הרמז: "ומל ה' את לבבך" - "ומ"ל ר"ת משה ליאון" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: יעקב כהן )

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, קרא אמש (שלישי) לתמוך במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים ולהתלכד סביב רשימת ש"ס למועצת העיר.

במכתב מיוחד של חכם שלום, נכתב: "לקראת הבחירות הקרובות הנני פונה לכל אחד ואחד מכם בחובה קדושה של מצווה להתלכד כולם כאיש אחד בלב אחד להשפיע ולהצביע עבור רשימת ש"ס למועצת העיר".

נשיא המועצת הוסיף וכתב: "ולמען בחירתו של מר משה ליאון לראשות העיר ירושלים אשר גופי תורה רבים תלויים בזה בצביונה וקדושתה של עיר הקודש והמקדש בחיזוק וריבוי כוח התורה להרבות כבוד שמים".

בתוך כך, שני כנסי חיזוק ועצרות בחירות מרכזית התקיימו אמש, בשכונת נווה יעקב ובשכונת בית וגן בהשתתפות מאות מתושבי השכונה שהגיעו יחד עם חברי הכנסת של התנועה, נציגי התנועה בעיריית ירושלים ורבני השכונה.

את המשא המרכזי נשא נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן. בדבריו הנוקבים אמר כי "אף אחד כאן לא יודע מה היה עם הספרדים לפני שישים שנה. אני זוכר. היינו בשפל המדרגה. בלי מוסדות בלי כלום. והיום בלי עין הרע - יספרם מחול ירבון. תנועת ש"ס עשתה את הכל".

"אין ספרדי אחד שיכול לומר אין לי הכרת הטוב לתנועת ש"ס ולמפעלים העצומים שהקימה", אמר נשיא המועצת. "זה מעט מהכרת הטוב שאנו יכולים לעשות. לבטל דעתנו בפני דעת תורה. וכל מי שחושב שהוא מבין טוב יותר ויוצר מחלוקות הריהו כקורח ועדתו".

את דבריו סיים נשיא המועצת בהוראה ופסק הלכה לבני הישיבות והאברכים: "מצווה גדולה על האברכים ובני הישיבות להפסיק מלימודם ביום הבחירות ולצאת ולעזור למען תנועת ש"ס בכל הארץ. עת לעשות להשם".

בהמשך סיפר ראש הישיבה על ימי הקמת ש"ס ועל כך שבמפלגות האשכנזיות חששו מהקמתה של ש"ס: "ודאי צריך להכיר טובה לאשכנזים. בזמנו לא היו תלמודי תורה, לא בית יעקב, והאשכנזים קיבלו אותנו. הבנות שלי למדו בסמינר הישן. ברוך ה' ואני מודה להם מאד. אני חייב לכם הכרת הטוב, נכון? הכרת הטוב שאני עושה לך זה שאני מביא בנים לתורה, ליראת שמים ולבחור בש"ס. ש"ס רק תעזור לך היא לא תילחם בך. אתה דואג לירושלים? אנחנו רק עוזרים לך".

עוד סיפר כי "כשרציתי להקים את ש"ס לעיריית ירושלים, היו איתי חבורה גדולה של ראשי ישיבות. הלכתי לרב שך, אמרתי לו נקים את שס לעירייה? אמר לי ודאי. לא אגיד שמות אבל כמה מחכמי אשכנז צעקו אצל הרב שך איך אתה מרשה להם? הם יהרסו אותנו. הרב שך קרא לי ואמר בא תדבר בפניהם. אמרתי להם: למה אתם חושבים שבאנו לרשת את מקומכם? שאלתי אותם: בקרית היובל אתם הולכים? בשכונות של החילונים אתם הולכים? אנחנו הרי מביאים לכם עוד קולות. אם אתם חמישה תהיו עשרה. הרב לורנץ אמר לי: אני חותם לך הראשון. הוא חתם ומיד כולם הסכימו".

חכם שלום כהן הביא גם רמז לבחירת ליאון, מתוך הפסוק: "ומל ה' את לבבך ואת לבב זרעך" - "ומ"ל ר"ת משה ליאון", סיים הגר"ש.

לאחר מכן נשא דברים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שסיפר על מסירות הנפש של ראש הישיבה שמכתת רגליו מעיר לעיר להצלחתה של תנועת ש"ס: "מי יכול בכלל להבין את המסירות נפש של מרן שנוסע מכאן בנווה יעקב לבית וגן, כל היום מקבל נציגים, ראשי ערים. מרן ביטל את השיעורים בישיבה. מי שמכיר את מרן יודע, הוא מעולם לא מבטל שיעורים. אבל ממחר הוא יוצא למסע בצפון, בדרום במרכז. אני לא צריך להגיד את זה, אבל כל המסירות נפש שלו לשם שמים. הוא רואה מה עושים הנציגים ואיזו מהפכה קורית בעיר".

דרעי עמד בדבריו על המצב הפנים חרדי בבחירות בירושלים: "אני אדבר על מה שעומד היום על הפרק. יש כעת מפקד בירושלים של כל היהדות החרדית עד הפרט האחרון. יש ארבע רשימות חרדיות לעירייה ועוד רשימה שמנסה לזנב בנו. תראו כמה הם משקיעים. תראו איך כל רבותיהם וראשי הישיבות וזקני ראשי הישיבות שלהם מתגייסים כי הם יודעים מה עומד על הפרק. וגם אם נראה שכביכול יש מחלוקת, אני אומר לכם באחריות: לאחר הבחירות כולם יסתדרו ביחד וכולם יהיו בקואליציה בעז"ה תחת המועמד שלנו משה לליאון שהיום כולם מודים שהוא בעל הסיכויים הטובים ביותר. אני מקווה שינצח כבר בסיבוב הראשון וכולם בעז"ה ייכנסו לקואליציה. אבל צריך לזכור שגם משה ליאון לא יוכל לעשות בלי הכוח של הסיעות ואם ש"ס לא תשמור על הכוח שלה זה יתבטא בתקציבים של כל דבר ודבר".

"עיריית ירושלים היא העיר הגדולה ביותר", המשיך דרעי. "התקציב שלה מגיע ל-10 מיליארד בשנה יחד עם תקציבי הפיתוח. אין ספק שהציבור החרדי בכלל והספרדי בפרט מקבל פירורים. ההישגים שלנו אמנם אדירים אבל זה מעט ממה שמגיע. אם התלמידים שלנו קיבלו 400 שקלים לתלמיד בזמן שתלמידים אשכנזים קיבלו 1700, היום ב"ה אנחנו מקבלים 2200 לתלמיד. תסתכלו איזו מהפכה עשינו בתרבות. ראיתם מה שעשו חברי הסיעה צביקה כהן, פיני עזרא ואברהם בצלאל ושאר החברים איזו מהפכה בתרבות. איפה היה דבר כזה? אבל זה עדיין פירורים לעומת התקציבים שיש בעירייה. אפשר לעשות המון. אני מקווה שראש העיר משה ליאון, כמו שמרן אמר, שהוא ספרדי משלנו, אני משוכנע שהוא ייבחר ויעשה סדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר