"פרנויה"

דיווח: החשש של נתניהו שמנע הקדמת הבחירות

ראש הממשלה נתניהו החליט לפזר את הכנסת, אך ברגע האחרון חזר בו מחשש שנשיא המדינה ריבלין לא יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. בית הנשיא: "פרנויה" (אקטואליה)

ריבלין ונתניהו, אתמול (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפזר את הכנסת, אך ברגע האחרון חזר בו מחשש שנשיא המדינה ראובן ריבלין לא יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, כך מפרסם הבוקר (רביעי) לראשונה, הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום', מתי טוכפלד.

לפי הדיווח של טוכפלד, נתניהו החליט ברגע האחרון לעצור את הקדמת הבחירות בשל אינדיקציות שהתקבלו בקרב מקרוביו, כי נשיא המדינה ריבלין לא מתכוון להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה גם במקרה של ניצחון בבחירות.

נתניהו שיתף בחשש זה כמה ממקרוביו ובכירים בליכוד, עמם נועץ בטרם קיבל את ההחלטה למנוע בכל מחיר את הקדמת הבחירות בשלב זה, עד להתייעצות והתדיינות מהן הדרכים בהן ניתן לטפל בעניין.

אחת הדרכים לעשות זאת, כך לפי הדיווח, תהיה באמצעות שינוי החוק על מנת למנוע תרחיש זה.

בנוסף, גורם בליכוד המקורב מאוד לריבלין שוחח בימים האחרונים עם חבר וחברת הכנסת מהליכוד, וכן עם איש תקשורת המקורב לליכוד, הציג בפניהם את המהלך וביקש מהם לשתף פעולה במידה שייצא לפועל.

מבית הנשיא נמסר בתגובה לדברים כי "קראנו לעומק את הדברים אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים".

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה כי "המזימה", כלשונם, לא נולדה בבית הנשיא "אלא אצל בכיר לשעבר בליכוד, שגם דיבר על כך עם כמה משותפים לקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר