יצירות אומנות על הקיר: איך לעשות זאת נכון

תמונות ויצירות אמנות על הקיר זה נחמד. הן מוסיפות עניין וטאצ' אישי לבית, אך חשוב להקפיד לא להגזים בכמות שלהן כדי שביתכם לא ייהפך למוזיאון דחוס ומוגזם. אז מהם המינון והיחס הנכונים? כל התשובות בפנים (בית וסטייל)

(צילום: שאטרסטוק)

"אין הרבה טעויות שאתם יכולים לעשות כאשר אתם תולים אמנות על הקיר", מסביר המעצב הנחשב בובי ברק. "ראיתי קירות שנראו כמו גלריה, שמתחילים ברצפה או שורות של תמונות אמנות נשענות על הקיר. כל אלו נראו נהדר!" אבל המכשול הגדול ביותר שהוא רואה? "אמנות בגודל שגוי לחלוטין בהתאם לחלל," הוא אומר. "תמונה גדולה מדי תגרום לפריטים להראות צפופים, ותמונה קטנה מדי תשווה מראה קצת שומם לחלל".

ברק אמר את הדברים בראיון מיוחד באתר "PureWow", לרגל חבירתו לאתר Art.com כדי לשמוע ממנו עצות בעניין תליית אומנות.

ככלל אצבע, עבור יצירות אמנות גדולות, ברק מציע 12.5-17.5 סנטימטרים ריקים בכל צד של הקיר, ולתמונות אמנות קטנות, הוא אומר שהמפתח הוא איזון עם פריטים אחרים כדי למלא את החלל בצורה נכונה ונעימה לעין, או לחילופין, לתלות אותן ליד רהיטים קטנים - כמו שולחן קפה, כך שזה נראה פרופורציונלי.

לגבי מספר התמונות שניתן לתלות על אותו קיר, הרי שאין לכך תשובה ברורה, ועקרונית ניתן גם למלא קיר שלם בתמונות. אם אתם חובבי אמנות אמיתיים, זו יכולה להיות אופציה לא רעה להראות את אוסף הציורים שלכם במקום אחד. יחד עם זאת, לרוב נהוג לתלות מספר קטן יותר של תמונות יחד, כך שמספרן לא יעלה על 6-7. בכל מקרה, בדרך כלל עדיף לתלות מספר אי זוגי של תמונות בקומפוזציה. אם בכל זאת ברצונכם ליצור קומפוזציה סימטרית, ניתן להשתמש במספר זוגי של תמונות.

על מנת ליצור קומפוזיציה מתאימה מכמה תמונות יחד, אין חובה כי הציורים והמסגרות יהיו באותו צבע, ואפילו לא באותו גודל. להיפך, דווקא גיוון בגדלים ובצבעים של הציורים יוסיף חן לכל הסיפור. לגבי סוג המסגרת - ניתן לבחור סוג מסגרת אחד ואיתו למסגר את כל הציורים שייתלו אחד ליד השני, או לחלופין, לבחור סוג מסגרת שונה לכל ציור. אך גם אם בחרתם לגוון עם כמה סוגי מסגרות, כדאי בכל זאת לשמור על אחידות מסוימת, בעובי המסגרת, בצבע, חומר או סגנון. הכלל הוא כי יש לשמור על לפחות 2 אלמנטים אחידים מתוך הרשימה – נניח, צבע ועובי המסגרת, או חומר וצבע המסגרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר