ההסתה כנגד החרדים

בבית הנשיא: הגר"ד לאו במתקפה נגד יאיר לפיד

במהלך טקס השבעת חברי מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא, תקף הרב הראשי הגר"ד לאו את יאיר לפיד וסיעתו בעקבות סרטוני הסתה חמורים המופצים נגד החרדים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: שלומי כהן)

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, נשיא בית הדין הגדול, תקף הבוקר (רביעי) את סיעת 'יש עתיד' והעומד בראשה יאיר לפיד, שיודעים להתנער מנציג הנחקר בחשד קטן אך מגבים נציגים המפרסמים סרטוני תעמולת בחירות עם דברי הסתה כנגד הציבור החרדי.

במהלך נאום שנשא נשיא בית הדין הגדול, בהשבעת מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא, אמר הרב לאו כי "מועצת הרבנות הראשית מכילה מטבעה רבנים מכל המגזרים והעדות. גוונים שונים שלכולם יש מחנה משותף אחד, כולם שותפים למשימה הגדולה שעליה אנחנו מתפללים, שיבין כל יצור כי אתה יצרתו ... שיאמר כל אשר נשמה באפו השם אלוקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה".

"אנו יכולים להיות חלוקים על דרך זו או אחרת", הדגיש הרב הראשי, "כיצד להגיע למציאות כזאת. אך המחלוקות לא פוגעות במציאות המשותפת כל עוד יודעים לתת מקום בצורה הראויה והמכובדת".

הגר"ד לאו פנה לנשיא המדינה: "אני מבקש לנצל את הבמה המכובדת כאן בבית שמסמל אחדות ומבקש ממך כבוד הנשיא להיות שותף איתי לקריאה של גינוי, לצערי בשבועות האחרונים אנו רואים ביטויי שנאה וסרטוני איבה שמסתובבים ברחבי הארץ בתל אביב, בחולון, ברמת גן ובאשדוד.

"ואני שואל האם בעיני ראש הסיעה זה העתיד שהוא רואה לעם ישראל? הרי כאשר אחד מראשי הערים בסיעתו רק נחשד במשהו, מיד הורחק מהמפלגה וכאן אנחנו לא שומעים כל התייחסות לביטויי ההסתה החמורים.

"אותם חברי כנסת אשר פונים בכל עת לרבני ישראל ואומרים להם תהיו מקבלים, תהיו מכילים. האם הם מוכנים להכיל את גילויי השנאה וההסתה הזו? וכמו שאמר סבי כשנתקל בגילויי שנאה על היותו אדם חרדי אני מאד רוצה לקוות שלא זה העתיד של מדינת ישראל".

בסיום דבריו אמר הרב: "אני מתפלל ומאחל שתהיה לכולנו סייעתא דשמיא לכוון לאמיתה של תורה, לומר את המילים הנכונות ולקבל את ההחלטות הנכונות, אשר יקרבו בינינו לבין עצמינו ולבין אבינו שבשמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר