צפו בנאום

הנאום התקיף של אריה דרעי בבית הנשיא: למה אין רבני שכונות?

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, המשמש כמ"מ השר לשירותי דת, נאם בטקס השבעת חברי מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא, ותקף את המדינה שלא ממנה רבני שכונות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, המשמש כמ"מ השר לשירותי דת, נאם היום (רביעי) בטקס השבעת חברי מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא, ותקף את העובדה כי מאז טומי לפיד מדינת ישראל לא מינתה רבני שכונות.

"אדוני הנשיא", פתח דרעי בפניה לראובן ריבלין, "יש דבר נורא, יושב כאן אחי הגדול, רבי יהודה דרעי, הוא היה מרבני השכונות האחרונים שהתמנו, זה היה לפני יותר משלושים שנה, עוד בימי טדי קולק שמונו כאן רבני שכונות בירושלים.

"יש חוסר של מאות רבנים בכל רחבי הארץ. מה זה רב שכונה? מי הולך לאזכרות, מינימלי, מסדר חופות וקידושין, מי מטפל בשלום בית? מי המנהיג הרוחני של אותם אנשים בשכונות? אם לא הרב. וזה דבר מינימלי".

לדבריו: "מאז ימי השר טומי לפיד כל התקנים הוקפאו. כל תקן שמתפנה כאשר רב יוצא לפנסיה או נפטר מן העולם - הכל חוזר לאוצר. מדובר במאות תקנים של רבנים. אני לא מדבר על שכר הרבנים שברוך ה' הצלחנו לתקן אותו ועדיין צריך להמשיך".

בהמשך תקף יו"ר ש"ס את העובדה כי אין תוספת תקנים בבתי הדין הרבניים: "בבתי הדין הרבניים, אדוני נשיא בית הדין הרבני הגדול, עשינו עבודת מחקר גדולה ע"י משרד הדתות והנהלת בתי הדין - וצדקתו עומדת לעד.

"מדינת ישראל התקדמה והתפתחה, הקימו הרבה בתי דין למשפחה ולדברים אחרים וזה דבר טוב. זה שירות מינימלי שצריך לתת לאזרח. אבל בבתי הדין הכל אותו דבר. אין תקנים, נותרו כמו שהיה בתחילת הדרך. ואחר כך באים בתלונות על עומס ותורות".

יש היום ערים גדולות במדינת ישראל של 200 אלף תושבים, ואנשים שם נאלצים לנסוע ממקום למקום. לכל זה צריך לדאוג ולשנות בהקדם", סיים דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר