עוד מכה משפטית

בג"ץ לש"ס ודגל התורה: הודיעו אם אתן מוחקות את העתירה לדחיית הבחירות באלעד

היוזמה לדחיית הבחירות באלעד: 'דגל' וש"ס, שמועמדם לראשות העיר נפסל, עתרו לבג"ץ כדי שיורה על דחייה, אך נענו כי עליהן להחליט עד מחר בבוקר אם הן מוחקות את העתירה • כל הפרטים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בחשוון תשע"ט | 24.10.18
בית המשפט העליון. אילסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הקרב על אלעד: בג"ץ הודיעו הערב (רביעי) לדגל התורה וש"ס, כי עליהן להודיע עד מחר ב-9:00 בבוקר אם הן מוחקות את העתירה שהגישו מוקדם יותר בבקשה לדחות את הבחירות באלעד, זאת בשל פסילתו של מועמדם לראשות העיר יצחק פינדרוס.

במקביל, השר צחי הנגבי, שקיבל משר הפנים את הסמכות להחליט על דחייה אפשרית של הבחירות, צפוי למסור את החלטתו, עד השעה 15:00 בצהרים, לאחר שימוע שיערוך עם הצדדים.

בתגובתו לבג"ץ, שנדרשה בעקבות העתירה, כתב הנגבי שמאחר והוא מתכוין להזמין לשימוע את נציגי העותרים, העתירה בשלב הזה מתייתרת.

כזכור, העתירה הוגשה באמצעות עו"ד צבי אגמון, שאף דרש לקבל הכרעה במהירות, בשל קוצר הזמן עד לבחירות: "שמונה ימים בלבד טרם מועד הבחירות, מצא עצמו ציבור עצום ורוב אובד עצות, וללא מועמד מתאים ומקובל שבו יוכל לבחור, על מנת שינהיגו כדרכו במהלך חמש השנים הבאות", נכתב בעתירה.

עוד כתב עו"ד אגמון: "עניינה של עתירה זו הינה הפגיעה האנושה בציבור הבוחרים בעיר אלעד, עת נמנע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהעמיד ולבחור מועמד מתאים מטעמם".

בתגובה, הורתה שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז הורה למשיבים - השר צחי הנגבי, מנהל הבחירות באלעד והמתמודדים לראשותה - להגיש את תשובתם הקצרה לעתירה, כבר הערב.

ההחלטה העדכנית של שופטת בג"ץ (סריקה)

בהודעה משותפת שפרסמו מוקדם יותר היום דגל התורה וש"ס לאחר פסילת פינדרוס נכתב בין היתר: "לא מתקבל על הדעת מצב בו רוב תושבי העיר המצייתים לגדולי התורה ומונים 11 מתוך 15 מנדטים יישארו בלי מועמד. מנהג אבותינו בידינו, ונמשיך לדאוג לתושבי העיר ביושר, על פי דין תורה והלכה".

מטעמו של ראש העיר ישראל פרוש נמסר: "המועמד של מועצת גדולי התורה ורבני הקהילות לראשות העיר אלעד, שכר את שירותיהם של פרופ' דוד ליבאי ועו"ד איתן הברמן לייצגו בעתירה לבג"ץ, שהגישו נגדו דגל התורה וש"ס".

אריה דרעי עם מועמד 'דגל' יצחק פינדרוס (צילום: יעקב כהן)

כזכור, לאחר שהשבוע אישר בג"ץ את פסילת פינדרוס מלהתמודד בבחירות באלעד מול ראש העיר המכהן ישראל פרוש, ובכך אימץ את עתירת איש הבית היהודי שי נתן, שטען כי פינדרוס אינו תושב העיר, פתחו ש"ס ודגל התורה ביוזמה לדחיית הבחירות תוך החתמת תושבים מהעיר על עצומה בענין.

בהמשך העביר יו"ר ש"ס אריה דרעי את סמכותו להחליט בענין כשר הפנים, אליו שוגרה בקשת הדחייה, אל השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי (הליכוד).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר