חשיפת "כיכר השבת"

מועצת הרבנות הראשית אישרה: חותמת הכשרות תהיה אחידה

בישיבתה הראשונה של מועצת הרבנות הראשית בראשותו של נשיאה הראשל"צ הגר"י יוסף, יצא לדרך המהלך לאיחוד כל חותמות כשרויות הרבנות לסמל אחיד: סמל המדינה (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת הרבנים, היום (באדיבות המצלם)

היום (רביעי) התקיים כינוס חגיגי של מועצת הרבנות הראשית, לראשונה בראשותו של נשיא המועצת הגאון רבי יצחק יוסף, הראשון לציון.

בישיבת המועצה עלו מספר נושאים, בהם פטירת הרבנים הראשיים של מטולה ובני ברק, הגר"ב פכטר זצ"ל והגר"ש רוקח זצ"ל, והצורך למנות במקומם רבנים חדשים, וכן סוגיית קטיף פטריות בשבת על ידי גויים, שהתעוררה לאחרונה.

בנוסף, הוצג סמל הכשרות החדש והאחיד המשלב את מאפייני סמל המדינה, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", זאת במטרה לאחד את סמלי הכשרות של הרבנויות המקומיות, בעקבות המלצת וועדת ההיגוי לכשרות לקבוע סמל כשרות אחיד שכלל הרבנויות המקומיות יעשו בו שימוש.

מועצת הרבנות הכריעה כי יש ליישם המלצה זו, ואכן כבר בקרוב יתנוסס על גבי כל מוצרי המזון המיוצרים בארץ סמל כשרות אחיד וברור, בו ישולב המידע הרלוונטי על הרבנות המקומית, הרב המקומי נותן ההכשר ופרטים נוספים.

עוד הוסבר במהלך הדיון, כי סמל הכשרות האחיד יהווה שיפור עבור צרכני הכשרות, שעד כה נאלצו להכיר ולחפש על גבי המוצר את שמות הרבנויות המקומיות השונות, ולהתמודד עם מספר סמלים שונים לכל רבנות, או לחפש את הכשרות של רבנויות מקומיות שאין להן סמל כשרות מוכר.

ואכן בתום הדיון בנושא, התקבלה ההחלטה לאשר את סמל הכשרות החדש ואת ההנחיה לרבניות המקומיות לעשות בו שימוש, אך לאור הערותיהם של חלק מהרבנים, הוסכם כי במסגרת כשרות מהדרין של הרבנות המקומית ניתן יהיה להוסיף סמל כשרות נוסף המזוהה עם אותה רבנות.

דוגמה: כך ייראה הסמל החדש

לצורך עשיית שימוש בסמל המדינה, הוגשה בקשה על ידי מנכ"ל הרבנות לוועדה בראשות משרד הפנים, ואף התקבל אישורו של שר הפנים לכך. לאחר האישור הודה נשיא המועצה הראש"ל למנכ"ל הרבנות, היועץ המשפטי של הרבנות ולדובר, על היוזמה.

מוקדם יותר היום, כזכור, נערך טקס הצהרת האמונים של הרבנים שנבחרו להיות חברים במועצת הרבנות, בבית הנשיא בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר