השבת - למרמס

עיריית תל אביב: נקדם 24 קווי תחבורה ציבורית בשבת וחג

על פי התוכנית, שמקודמת ימים ספורים לפני הבחירות בשיתוף משרד התחבורה בראשות השר כץ, כבר בשנה הבאה יחלו לפעול ארבעה קווים חדשים של מוניות שירות 7 ימים בשבוע (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חולדאי וכץ ( מרים אלסטר / Flash90)

עיריית תל אביב-יפו בשיתוף משרד התחבורה החלו בקידום תוכנית להרחבת התחבורה הציבורית בשבתות וחגים ברחבי העיר.

מדובר בתוכנית חדשה, שמבוססת על הצעה שהועברה למשרד התחבורה על ידי צוות היגוי של העירייה כבר בשנת 2012. במסגרת התוכנית, יופעלו 24 קווי מוניות שירות בעיר, גם בשבתות ובחגים, כך דווח ב- ynet.

התוכנית תכלול בשלב הראשון שמונה קווי מוניות שירות, מחציתם קווים חדשים ומחציתם מבוססים על קווי שירות קיימים. בשלב השני, יתווספו 16 קווים חדשים שיפעלו בכל רחבי המטרופולין. בניגוד לפעילות חברות האוטובוסים, לקווי מוניות השירות אין מניעה משפטית לפעול בשבת.

המכרז הראשון, הכולל את שמונת הקווים של אשכול תל אביב ומזרח תל אביב, כבר פורסם ומערך הקווים החדש עתיד להתחיל לפעול כבר בשנה הבאה.

אילוסטרציה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר כי "זוהי מהפכה של ממש. יישר כוח לשר התחבורה שאישר תוכנית להרחבה משמעותית של רשת קווי השירות, שתביא למהפכה בתחבורה הפנים עירונית, בעיקר בשבתות ובחגים".

"אני בטוח שהתחבורה בשבת, שהינה צורך קיומי דווקא לאוכלוסיות החלשות, תשפר את הנגישות בתוך העיר ואל העיר. מדינת ישראל צריכה לספק שירות גם לאלו שאין להם. זה כולל נגישות לכל אזרח ואזרח גם בסופי השבוע. אין כל סיבה שתושבים שידם אינה משגת לא יוכלו להגיע לים או לבקר חולים בשבת", אמר חולדאי.

ההודעה מתפרסמת פחות משבוע לפני הבחירות לרשויות המקומיות, בזמן שחולדאי מתמודד לקדנציה נוספת בראשות העיר מול אסף זמיר, אסף הראל ונתן אלנתן. שלושת הראשונים הצהירו כי הם תומכים בתחבורה ציבורית בשבת.

מי שנלחם מול הרחבת התחבורה הציבורית בשבת הוא נתן אלנתן, מועמד ש"ס לראשות העיר, שמתנגד לפתיחת מערך התחבורה הציבורית לפעילות בשבתות וטען כי "יש לשמור על הסטטוס קוו הקיים".

יצויין כי לאורכה של השנה האחרונה, התעמת חולדאי עם שר התחבורה, ישראל כץ, בסוגיות שונות הנוגעות לנושאי תחבורה, שבת וההשקה ביניהם. במאי האחרון טען כץ שעיריית תל אביב וחולדאי מעכבים תוכנית לסלילת שלושה נתיבי תחבורה ציבורית בעיר. באוגוסט האשים חולדאי את כץ בעצירת העבודות להקמת גשר יהודית בשל ההחלטה לא לבצע אותן בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר