לקראת הבחירות באשדוד: רענון ב'קול הלב'

תנועת "קול הלב" הוותיקה והמוכרת, ברוח דמויות העבר כדוגמת ר' אליהו בן חמו, עושה המפלגה לקראת הבחירות רענון וחידוש בשורותיה בדרך האחדות והשלום (בחירות)

כיכר השבת | מקודם |
מפלגת קול הלב מתחדשת. (צילום: יחצ)

הבחירות המוניציפליות בעיר אשדוד רוויות מאבקים, האווירה ברחובות העיר טעונה ומתוחה, לא רק בקרב על ראשות העיר אלא גם על מקומות במועצה. בעיר מתמודדות שתי מפלגות ספרדיות - תנועת ש"ס מחד ו'קול הלב' מאידך.

יצחק בן חמו, יו"ר תנועת 'קול הלב', מספר בראיון ל"כיכר השבת" על דרכה של המפלגה אותה התווה אביו ר' אליהו בן חמו ז"ל, האיחוד עם 'יחד' והמחלוקת עם ש"ס, והשאיפות הפוליטיות.

-רשימת "קול הלב" חברה בבחירות הללו לתנועות "יחד" ו"גשר". מדוע?

"זה בדיוק הרעיון שלנו, של שלום, פיוס ואחדו השורות, ומתן מקום לעוד קולות בבחינת 'יחד שבטי ישראל'. ברוך השם יש לנו ברשימה נציג של הרב הגאון רבי מאיר מזוז ונציג של הרב זיני, נציג של המשפחות המיוחדות ונציג של ציבור הוותיקים והעולים ועוד. עם האנשים הטובים הללו אנחנו הולכים לשרת את הציבור.

"הרחוב באשדוד גועש ורועש בגלל מתמודדים שמבקשים לזרוע את ההפך מהרוח היהודית, ודווקא בשעה זו צריך לזכור כי 'אין לך כלי המחזיק ברכה יותר מהשלום'".

- מה הביא אותך להחליט ולעבור לעמדת ראש התנועה? היית רגיל להיות מאחורי הקלעים...

"מו"ר אבי ע"ה, ר' אליהו בן חמו זכור לטוב, היה איש ציבור בכל רמ"ח אבריו ומיום שעלה לארץ והוא בן 23, נרתם לעשות למען הציבור. באשדוד הוא היה מוכר כמי שמוכן לסייע לכל אדם, בכל עת ובכל דבר, ובעיני רבים הוא היה דמות מופת ומודל חיקוי. יותר משאנו גאים בשמו הטוב ובמעשיו, אנחנו גאים להמשיך את דרכו. שנים רבות ליוויתי אותו כבן וכנושא כלים, בתקופות השפל ובימים ששימש כסגן ראש עיר. ראיתי והפנמתי ובעיקר הבנתי את משמעות הביטוי 'שליח ציבור באמונה'.

"אבי הבין את המשמעות האמיתי של ההגדרה משרת ציבור. נקודה. בכל השנים אבי התחכך עם הציבור, ביקר בשכונות ובבתים, ראה והקשיב ובסוף היום רשם את שמות האנשים ואת בקשותיהם ומה יוכל לעזור. הוא שירת את הציבור ולא התבייש להיקרא משרת. כשאתה עובר בית ספר כזה של החיים, אתה לא יכול שלא לרצות ולעזור למי שמושיט יד, ולצערי, יש היום הרבה מאוד אנשים שמושיטים יד וזקוקים לעזרה".

- מה הייחודיות של "קול הלב"? להחזיר עטרה ליושנה?

"ישנה תנועה אחרת שהשתמשה בסלוגן הזה ואני לא רוצה להשוות את 'קול הלב' לשום תנועה או מפלגה. 'קול הלב' נוסדה למען ציבור תושבים שביקשו מעט תשומת לב, אוזן קשבת, התייחסות ואמפטיה. 'קול הלב' צמחה וגדלה לתנועה אמיתית בזכות שהעמידה את האדם במרכז. 'קול הלב' ירדה אל העם, נגעה באנשים, גילתה אכפתיות והיתה מעורבת בחיי התושבים. לשם אני מכוון ולשם אני רוצה להגיע".

- ב'תנועה אחרת' אתה מתכוון לתנועת ש"ס?

"אני מעדיף להתמקד בעשייה של התנועה שלנו ולהאיר את החיובי ולא להיגרר לקמפיין המיליטנטי שנקטו אחרים ולהוסיף עוד שמן למדורה שהעכירה את האווירה ברחובות אשדוד. מי שעוקב אחר הבחירות בכל הארץ חש באווירה המכוערת והנוראה שהשתלטה על הרחוב בכל הערים בישראל. חייבים לעצור את זה ולנהוג באחריות.

"כך גם באשדוד, חייבים למנוע הדרדרות והקצנה. אחרי הכול, הרצון האמיתי שלנו ושל רוב הציבור באשדוד, הוא לקיים כאן חיים של כבוד וסובלנות, כמו שהיה כאן הרבה מאוד שנים, ולהרחיק את המחלוקת והפילוג".

- אבל בש"ס אומרים שאתם מיותרים ומקומכם אצלם...

"אדרבא, אם כך מדוע דחו אותנו? מדוע דחו את 'יחד' שחברה אלינו? אנחנו תנועה ותיקה, מנוסה ורלוונטית ויעידו על כך התושבים. יעיד על כך גם העומד בראש ש"ס באשדוד, שהיה פעם פעיל בולט ב'קול הלב' ויעיד על כך יו"ר ש"ס בישראל - שעוד בימי חייו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל קרא להצביע ל'קול הלב'. ההחלטה אם אנחנו רלוונטיים אינה עניין של מצב רוח או אינטרסים זרים, אלא עניין ציבורי והציבור אומר פעם אחר פעם כן לפיוס ולשלום, כן ל'קול הלב'".

- טיפול באנשים אינו תפקידם של מוסדות רווחה? מה לנציגי ציבור ולעניינים אלה?

"נו באמת. אם כך שאף פוליטיקאי לא יבטיח לפני הבחירות שהוא יעזור לאנשים, ויום לאחר הבחירות הוא ישכח מההבטחות. נבחר ציבור יודע שזהו צורך שעולה מן השטח והוא חייב לעמוד בהתחייבויות שלו לציבור. אסור שיהיה פער בין דיבור למעשה. התושב נושא עיניו לנציג הציבור ומצפה ממנו שיפעל למענו, ועם כל הכבוד לעובדי הרווחה שבאמת עושים עבודת קודש, לנבחר הציבור יש יכולת וכלים שאין לפקיד ואם רק יזכור וירצה, יש בכוחו להביא אור ושמחה למשפחות רבות".

הרב אליהו בן חמו ז"ל

- מה ייחשב להצלחה בעיניך?

"המדד שלי להצלחה לא מסובך. אם אני אצליח להביא מעט שמחה לכל אדם, הצלחתי. כל אחד מאיתנו יכול לסייע בלבנות כאן חברה טובה יותר, ואת זה אני וחבריי לתנועה ננסה לקדם ביחד, בכוחות משותפים. כולם רוצים דיור וסביבת מגורים נקיה, כולם רוצים חינוך מוצלח לילדיהם, מקום עבודה בטוח, ביטחון אישי, שירותי בריאות ותשתיות טובות. אני מתכוון לפעול בתחומים אלה ולדאוג שדור הצעירים היום לא יעברו את הקשיים שהוריהם עברו. האתגר גדול אבל הסיפוק מצדיק את המאמץ".

- כיצד תתמודד כחבר במועצת העיר כאשר תצטרך להיות מעורב ולקבל החלטות גם בנושאים שמנוגדים לערכים של 'קול הלב'?

"אני לא מבין את שאלתך. 'קול הלב' מייצגת ערכים של יושר, הגינות, ניקיון כפיים וכל פעילות שתכליתה לבנות כאן חברה טובה יותר ולעזור לכל אדם. 'קול הלב' מכירה את אשדוד ואת מרקם האוכלוסייה בעיר והיא תדאג לשמור על האינטרס הציבורי. נדאג שערכים אלה יהיו גם בתוך אולם המועצה ובכל הדיונים".

- הטענות ברחוב החילוני הן שהעיר מתחרדת וזה מפחיד אותם...

"לצערי, מישהו חושב שבמערכת בחירות, בשביל לזכות בעוד כמה קולות, מותר הכול. יש מועמדים ופעילים שמתסיסים את הציבור ומציירים איזו תמונה של עיר סגורה ומבודדת, ומפחידים את התושבים שאשדוד תהיה בית שמש ובני ברק. יום אחרי הבחירות נצטרך לשבת יחד ולאסוף את השברים שזרעו אותם מתמודדים וחבל. השנאה אינה דרך, צריך ללכת בכוח האהבה והלכידות. אני בטוח שכולנו רוצים לשמור על צביונה של אשדוד כעיר פתוחה וסובלנית לכל הקהילות בעיר".

- עדיין, הנושא הדתי הפך לנושא המרכזי במערכת הבחירות הזאת. יש אפילו תנועה שבנתה את כל האסטרטגיה שלה על נושא השבת...

"נכון וחבל. אני חושש שהחרדים אחראים להתעוררות המחאה והיום כולם מבינים שהיא היתה מיותרת לחלוטין, ומבחינה ציבורית היא כבר היסטוריה. לצערי, זה נושא שמעסיק את כל תושבי ישראל ואני רוצה להאמין, גם אם בצער רב, שזה רק לצרכי בחירות. כמו שאמרתי, אחרי הבחירות נצטרך לעבוד ביחד".

- אלו תיקים 'קול הלב' תבקש תמורת כניסה לקואליציה?

"חינוך, חברה, קהילה ומסורת הם התיקים הטבעיים ל'קול הלב'. במשך שנים הייתי צמוד לאבא שלי ואני מכיר היטיב את קשיי הבירוקרטיה ויודע כיצד לפעול מול אנשים ומוסדות. לא נסתפק בדיבורים ובהבטחות סרק אלא נדרוש תוצאות. המטרה שלנו היא התושב ולכן נדרוש תיקים בהם נוכל לעזור ולסייע לכולם".

- פרויקט התחבורה הציבורית הפך למפגע שהוציא את התושבים מהכלים ורבים כועסים על ההחלטה הזאת...

"ימים יגידו עד כמה היתה ההחלטה הזאת חשובה לעיר. אנחנו שמנו דגש על האדם ועל ענייני חברה ורווחה. אנחנו מברכים כל עשייה שתשרת את המטרה הזאת, בין אם זה בבניית דיור לזוגות צעירים, יצירת מקומות עבודה ושיפור סביבת החיים ובין אם זה במיזמי תחבורה, תיירות ופיתוח עירוני. אני מקווה שמיזם התחבורה יגיע כבר לסיומו ותושבי העיר יוכלו שוב לנהוג בלי פקקים ועיכובים".

- באופן אישי, מה התפקיד בעירייה שהיית רוצה לטפל בו?

"תיק כוח אדם. זה תפקיד שאבי ז"ל בנה וקבע לו סדרים ומנגנוני עבודה וכמי שליווה אותו מקרוב, אני מכיר אותו היטב. גם כנציג ציבור שימשתי כחבר ועדת מכרזי כוח אדם ואני מכיר את הליכי קליטת העובדים. רוב עובדי העירייה מצוינים אך רובם לא קיבלו קידום הרבה מאוד שנים. אם רצוננו למשוך כוח אדם איכותי ולשמור על רמת שירות טובה עלינו לתגמל עובדים כמו בכל מסגרות עבודה בשוק החופשי".

- במי תתמוך לראשות העיר?

"אנחנו תומכים בד"ר יחיאל לסרי. עשר שנים שהוא בתפקיד וכל אחד רואה את השינויים. הוא קידם את העיר בצורה מרשימה ושם אותה בחזית הערים, או כפי שהוא אומר 'בשורה הראשונה של ישראל. אנחנו רוצים להמשיך את המומנטום הזה ולהוסיף לו את המימד האנושי, הטיפול בתושב ברמה הכי בסיסית וראשונית".

לסיכום - מה הן הנקודות הבוערות באמת שבכוונתכם לטפל?

"וואו, ישנם הרבה לצערי, אבל אקדים ואומר בפשטות, שתנועת ש"ס לא מסוגלים, או לא רוצים, לחולל שינוי, וכך מוכיחות העובדות, צא לשטח ותראה!

"א. כולנו בתוך קראוונים, בנינו ובנותינו שבבתי הספר, בתי כנסת ובתי מדרש, כוללים, ולעומתינו אחינו בני אשכנז, במבני פאר. ב. בנושא הדיור, אצל 'אחינו', הרחבות בניה, חדרים, מרפסות, גגות, הכל מהכל ובשפע, ולנו - כלום. ג. בנושא תעסוקה ופרנסה, הדבר חמור פי כמה, הכל מיועד לאנ"ש, תפקידים ומשרות הכל פורח 'ואת ערום ועריה'. האם נגזר עלינו עניות לנצח? ד. חינוך, כיום בכל הארץ קיימת תופעה קשה וכואבת של נוער נושר, ובכללם גם באשדוד לצערינו, אלא שאין מי שירים את הכפפה ויטפל בנושא הזה במלוא הרצינות, ועוד בנושא שכר לימוד מלגות ותמריצים והיריעה קצרה מלהכיל...

"אבי אמסלם משקיע ומוציא אירועים למכביר, אבל בל נשכח שאנחנו לא חברת הפקות, ואם כפי שהעובדות מוכיחות שהם לא מסוגלים לתת פתרונות אז תנו לאחרים, ובפרט למי שהוכיח יכולת ביצועית אדירה בעבר".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר