הקרב על העיר החרדית

השר הנגבי דחה את 'דגל' וש"ס: הבחירות באלעד - במועדן

ימים ספורים לאחר שהועברה אליו הסמכות משר הפנים דרעי בנוגע לסוגיית הבחירות באלעד, ולאחר שערך שימוע לצדדים, החליט השר הנגבי כי הבחירות בעיר אלעד יתקיימו במועדן - ביום שלישי (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
העיר אלעד והשר צחי הנגבי (צילום: ח. לוריא, דוברות עיריית אלעד, יונתן זינדל - פלאש 90)

ימים ספורים לאחר שהועברה אליו הסמכות משר הפנים אריה דרעי, השר צחי הנגבי החליט היום (חמישי) כי הבחירות בעיר אלעד יתקיימו במועדן - ביום שלישי הקרוב, בניגוד לדרישת 'דגל התורה' וש"ס, זאת לאחר שקיים שימוע לשני הצדדים, והחליט כי הן יתקיימו במועדן.

בהחלטתו כתב הנגבי כי "עם כל ההבנה המתחייבת לכאבם של תושבים רבים בעיר אלעד, והצער על כי רשלנות בתום לב מצד המועמד המועדף גרמה לפסילתו, אינני יכול לקבוע כי ניתן להחיל על הנסיבות בעיר אלעד את ההלכה החד משמעית שנקבעה כמפורט לעיל בבית המשפט העליון".

הנגבי מציין כי "בבחירות המקומיות הנוכחיות נפסלו 657 מועמדים, מתוכם 14 מועמדים לראשות רשות מקומית. מתן פרשנות מקילה לעיקרון "הנסיבות המיוחדות" במקרה של העיר אלעד, יקעקע את עקרון השוויון לגבי החלטות הפסילה שכבר ניתנו, ויקבעו רף נמוך במיוחד, שספק אם יעמוד במבחן ההלכה הפסוקה".

בעקבות הדחיה, החליטו בש"ס וב'דגל התורה', לעתור שוב לבג"ץ בבקשה לדחות את הבחירות.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', מפלגות 'דגל התורה' וש"ס הגישו עתירה לבג"צ בבקשה לדחות את הבחירות בעיר. אלא שבג"צ דחה את עתירתם מאחר והשר הנגבי שמונה לקבל את ההחלטה בעניי, לא קיבל את החלטתו.

החלטת הנגבי (סריקה)

בשעות הצהריים דחו שופטי בית המשפט העליון, דפנה ברק-ארז, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף את עתירת מפלגות ש"ס ודגל התורה, מאחר שהצדדים, המפלגות מחד והשר הנגבי שההכרעה בנושא הועברה אליו מאידך, הודיעו כי השר זימן את הנוגעים בדבר לשימוע בנושא.

בעיתון 'המבשר' של 'שלומי אמונים' דווח הבוקר כי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש הביע את התנגדותו לדחיית הבחירות ואמר כי "כל דחיה של הבחירות תביא לקיבוע ההאשמות חסרות הבסיס שהעותרים מנסים להטיל עלינו, ותחזק את העלילות שהם מעלילים בטענה כאילו אני או מישהו אחר מטעמי או מטעם אגודת ישראל עמד מאחורי העתירה לבית המשפט".

"יואילו נא העותרים להפנות לעצמם את האשמה והזעם על כשלונם בכל הקשור לנושאים הטכניים בהגשת מועמדם לראשות העיר", אומר פרוש ל'המבשר', "הם צריכים להפנות את הטענות הללו כלפי עצמם ולהטיל את האחריות על כתפיהם, לנוכח ההתנהלות השלומיאלית של הכנת הפנקסים להתמודדות ראש העיר, כמו גם בהגשת התצהירים לבית המשפט, והזלזול חסר האחריות מצדם בחוק הבחירות המבהיר מפורשות מי יוכל ומי לא יוכל להתמודד בבחירות לכהונה בראשות עיר בישראל".

כזכור, העתירה הוגשה באמצעות עו"ד צבי אגמון, שאף דרש לקבל הכרעה במהירות, בשל קוצר הזמן עד לבחירות: "שמונה ימים בלבד טרם מועד הבחירות, מצא עצמו ציבור עצום ורוב אובד עצות, וללא מועמד מתאים ומקובל שבו יוכל לבחור, על מנת שינהיגו כדרכו במהלך חמש השנים הבאות", נכתב בעתירה.

עוד כתב עו"ד אגמון: "עניינה של עתירה זו הינה הפגיעה האנושה בציבור הבוחרים בעיר אלעד, עת נמנע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהעמיד ולבחור מועמד מתאים מטעמם".

בתגובה, הורתה שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז הורה למשיבים - השר צחי הנגבי, מנהל הבחירות באלעד והמתמודדים לראשותה - להגיש את תשובתם הקצרה לעתירה, כבר הערב.

לאחר שהשבוע אישר בג"ץ את פסילת פינדרוס מלהתמודד בבחירות באלעד מול ראש העיר המכהן ישראל פרוש, ובכך אימץ את עתירת איש הבית היהודי שי נתן, שטען כי פינדרוס אינו תושב העיר, פתחו ש"ס ודגל התורה ביוזמה לדחיית הבחירות תוך החתמת תושבים מהעיר על עצומה בענין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר