אפקט האישור בבג"ץ?

סקר דרמטי: קליש רותם מנצחת את יהב בחיפה בפער גדול - כבר בסיבוב הראשון

אם נכונים נתוני סקר זה, שנערך אחרי שבג"ץ אישר מחדש את מועמדותה של קליש רותם, חיפה צועדת לקראת מהפך, כאשר ביום שלישי הקרוב יהב ייאלץ להיפרד מכיסאו • צפו בקמפיין נגדו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
קמפיין הנגטיב ליונה יהב, על זיהום האוויר בחיפה (צילום: קמפיין הבחירות)

על פי סקר 'וואלה! NEWS' שמתפרסם כעת, חמישה ימים לפני הבחירות, העיר חיפה עומדת בפני מהפך: עינת קליש רותם צפויה לגבור על יונה יהב בפער משמעותי.

מנתוני הסקר, שנערך על ידי חברת "פאנלס פוליטיקס", עולה כי בקרב המצביעים הבטוחים, קליש רותם צפויה לגרוף 48% מהקולות ואילו יהב יזכה ל-19% בלבד.

על פי הסקר, במקרה של סיבוב שני, עינת קליש רותם תקבל 58% מהקולות, בעוד יונה יהב יתחזק אך במעט, ויגרוף רק 24% מהקולות.

קליש רותם, השבוע. יכולה להיות רגועה? (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

באשר לשאלה נוספת המעסיקה מאוד את תושבי העיר הצפונית, סוגיית זיהום האוויר המגיע מהמפעלים הפטרוכימיים בנמל, עולה מהסקר כי רק 13% מתושבי חיפה מאמינים שיהב יטפל בבעיה אקוטית זו.

בענין זה, מתנהל בימים אלו קמפיין חריף מצד מטה קליש רותם נגד ראש העיר יהב, לאור העובדה שעשרות אלפי תושבים בחיפה וסביבתה נמצאים בסכנת של תחלואה בסרטן, הגבוה בחיפה בכ-15% מבשאר חלקי הארץ.

בעוד יהב טוען כי "המצב כאן, יוצא מן הכלל טוב" והעיריה בראשה הוא עומד טוענת "שצריך ללמוד ולנסות להתמודד עם הנושא, ולהפיג את בעיית הדימוי שדבקה בעיר", במסמך שפרסם משרד הבריאות כבר בשנת 2015 וגובש על ידי מומחים, נקבע כי בנפת חיפה יש עדויות על תחלואה ותמותה עודפת, בהשוואה לממוצע הארצי במחלות לב ומחלות נשימה, ובכללן החמרה של אסטמה בילדים וסרטן במבוגרים.

בעקבות פרסום זה, החריף כזכור מאבק תושבי חיפה והסביבה כנגד המפעלים המזהמים במפרץ, והדרישה להעתקת המפעלים לנגב עלתה לסדר היום הציבורי, מה שהוביל להקמת ועדה משותפת למשרד לאיכות הסביבה ולמשרד הבריאות, לבדיקת הקשר בין הזיהום לתחלואה.

באותה תקופה צוטטו בכירים בעירייה ובאיגוד הערים לאיכות הסביבה, כי "איכות האוויר במפרץ חיפה אינה נופלת כיום מערים גדולות אחרות בארץ", והעירייה בראשות יהב הודיעה על מחקר אפידמיולוגי שמתבצע מטעמה בענין.

בהמשך, לאחר שב-2017 הודיעו משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה על הפסקת המחקר הבודק את הקשר בין הזיהום לתחלואה, נמסר מדוברות העירייה כי היא "דורשת מהממשלה למצוא את הדרך והמתודולוגיה כדי לחקור אחת ולתמיד את הקשר בין הזיהום והשלכותיו. עד אז יש לעצור את כל התכניות שיש להן השפעה סביבתית", אך מי שאישר את הרחבת בתי הזיקוק בחיפה היא כידוע עיריית חיפה, בהליך שהתנהל כבר בינואר 2014 בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר