מתי זה הזמן לקרוא ליועצת שינה?

הזמן לקרוא ליועצת שינה הוא הזמן ש - את או אתה מחליטים. גם על פי הספרות המקצועית, מוגדרת בעיית השינה של תינוקות על פי תפיסת ההורים (תינוקות, שיווקי)

כיכר בשיתוף ByPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: pixabay)

גם על פי הספרות המקצועית, מוגדרת בעיית השינה של תינוקות על פי תפיסת ההורים. אם אתם מההורים שמחליטים שהגיע הזמן ללמד את התינוק לישון – סימן שהגיע הזמן לקרוא ליועצת שינה.

לא בכל גיל ולא בכל מצב צריך יועצת שינה. כמו שלא מגיעים "סתם" לרופא, כך לא מגיעים ליועצת שינה אם אין צורך.

כשאתם, ההורים מרגישים שהילד מתחיל לשלם מחיר על חסך השינה שלו ו / או אתם – הגיע העת לפנות ליועצת שינה. לפעמים יש גם חילוקי דעות בין ההורים לגבי מועד הפנייה ליועצת או מאמנת שינה. לפעמים האימא רוצה והאבא לא, ולעיתים האבא רוצה והאימא אינה מעוניינת.

הדבר הנכון לעשות במקרים האלה הוא לשוחח על העניין. כל אחד מבני הזוג יאמר מה הרציונאל לדעתו וינסה לשכנע את השני בטענותיו. אם אחרי השיחה עדיין כל אחד "מתעקש" על הצד שלו אפשר לתת לכל אחד מהצדדים שבוע ימים שיעשה מה שהוא חושב לנכון ואחרי שבועיים לראות מה היה יותר נכון לתינוק או לילד ואף לשני ההורים.

ישנה חשיבות גדולה מאוד לשמור על מערכת היחסים הזוגית כי היחסים קובעים במידה רבה את האווירה המשפחתית שהיא בעצמה משפיעה על השינה של התינוקות והילדים. אנו רוצים שתינוק או ילד ילך לישון בתחושה של רוגע, שלווה ואווירה נעימה. כדי לישון התינוק או הילד צריכים לחוש תחושת ביטחון מלאה ולא על ידי ישיבה לידו אלא באמצעות אוירה טובה לפני הכניסה לשינה.

לפעמים כדאי לקרוא או לפנות ליועצת שינה ולשמוע על התהליך ואז לקבל החלטה: עושים או לא עושים. מבחינה אובייקטיבית רצוי מאוד לפתור את בעיות השינה אצל תינוקות וילדים ועדיף בגיל צעיר לפני שיהפכו לבעיות שינה כרוניות. כשהפרעות שינה בינקות ובילדות הופכות להרגל קשה מאוד אחר כך להיפטר מהן. זאת הסיבה שאם אתם שוקלים לקרוא ליועצת שינה – דעו שלהחלטה הזו יש משמעות של בריאות הגוף והנפש. שינה טובה לכולם.

דורית קרייזר, מומחית לשינת תינוקות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר